My dear, dear friend, badadambap.

Kategori: Weekend Wars.


Russian red

Igår hade jag nog den bästa onsdagen på länge.
Cyklade till stan, skrev under min timlönsrapport på glitter och butikschefen var där och sa att jag hade haft bäst snitt av alla den månaden, trots att jag bara jobbade en eftermiddag.
Så hon var väldigt stolt och ville gärna anställa mig igen. Efter det gick jag till h&m där jag hittade den där randiga koftan jag aldrig köpte i helsingborg igår. När jag stod i kö blev det strömavbrott och massa klydd, men det löste sig. komiskt.
Efter det cyklade jag hem i sommarvärmen, det måste seriöst varit årets hittils varmaste dag i malmö igår.

Sedan kom bästa killkompisen med familj
och hämtade upp mig och vi körde till höllviken och skanör. Fantastiskt fint.
Efter det gick vi in till stan och hade evighetsfika vid kanalen med en iste, frappino och en stor kaka från espresso house och pratade om allt och inget. Tillan mötte upp med oss för en öl/vin på möllan där vi satt på Lángelo i sommarskymmningen. Jag skrattar nog aldrig lika mycket som när jag är med de två, vi har kommit överrens om att vi 3 har bäst humor i hela världen. Citerade South Park och Family Guy tills vi storknade. Pratade om vem vi skulle vara i Vänner, (jag blev efter lite argumentation Monica, FYI.) Sen snabbt hem till mig för ombyte (för mig) och toalettbesök (för de andra) och sedan var vi tillbaks i stan, gick på max för en burgare och sedan satte vi oss på lilla torg för att bli betjänta av snorkiga, tröga servitörer. Där träffade jag Henke som jag inte sett på månader och bara för att retas med servitören beställde han ett glas isvatten, och ville betala med kort, haha. Där kom sedan en hel billast med helsingborgsjugoslaver som invaderade uteserveringen, vi gladde oss och åkte till västra hamnen. Beväpnade med fleecefiltar, en öppnad vinflaska, otaliga pizzor och falafel med halloumi invaderade vi strandpromenaden. Satt och pratade, skrattade och skuttade omkring tills grannarna blev tokiga på oss och så vi gick vidare till lekplatsen. Till sist, efter mycket stoj och stim och jag trillade två gånger på marken till följd av Andy-relaterade olyckor så körde vår arabiska vän hem oss allihopa. Vi öppnade takluckan, satte Opa Opa på högsta volym och sjöng med så ljudligt vi bara kunde. Jag somnade belåtet runt tre på morgonen.
epic.

Kommentarer

  • melissa säger:

    ow, :)

    2009-05-01 | 10:15:22

Kommentera inlägget här: