like forgetting the words to your favorite song.

Kategori: Hjärtekross.

ännu en december

(jag grät utanför dina armars vidd)

vi var utom mål för stunden

(jag glider ifrån dina fönsterkarmar)

den digitala saknaden raderas

så lätt

(du var en gång allt, nu kan du aldrig bli mer)

vi ploderar i snöfall

(kysser i tomma biografer)

det finns ingenting som någonsin kan bli

var det inte var

(du var magi, du var min utopi)

förändras, förändras alltid,

du sa; du är saknad på fastlandet,

och

- jag gillar inte den där killen.

(jag tänkte, jag gillar inte henne,)

 

 

tomma ord lika tomma gatljus

utnötta järnvägsspår

för varje gång de ledde till dig och dina bordsben

Det finns ingen mening i tomma kyssar

(inget att ge för i bleka handslag)

döda blickar

visa nävar

du var min utopi

(du var min anarki)

jag var som en freaking selleri,

Ännu en december,

365 dagar

sedan sömnlösa nätter tillägnade dina andetag

de läppar som viskade sanning med fiktion

365 dagar tillbaka

tillägnande du varenda ord mig

(morgonstjärnan)

Kommentarer

  • Julia säger:

    det här är magiskt!

    2009-12-21 | 10:47:41
    Bloggadress: http://prick.blogg.se/
  • ida säger:

    nämen åh! så himla bra!

    2009-12-23 | 22:12:31

Kommentera inlägget här: