they way you say you´ll be seeing me, like it´s so, off hand, I guess soon you will be leaving your man.

Kategori: Weekend Wars.


Idag åker BFF-steffi till det förlovade landet. Älskade chile.
Igår vandrade jag hem från jobbet genom snön, en tjugofemminuterspromenad med snöflingor som snurrade runt min dunjackeklädda existens, med Coldplays Lovers in Japan-introt i hörlurarna, helt ensam i mörkret och funderade på livet och nästa år samt föregående år samt den där eviga underliggande känslan av; det löser sig. Det gör det ju alltid. När jag kom hem somnade jag nästan med detsamma, väcktes av mobilen och min darling armbandsbästis som ringde. tre gånger innan jag svarade. Han sa att jag hade två minuter på mig att komma ner och bli upphämtad. Jag rättade till eyelinern, smetade på lite rött läppstift och hoppade in i min nya randiga skapelse. Sedan hängde jag med nästan alla mina pojkar, spanskt rödvin och fantastiska spellistor halva kvällen. För att sedan följas av hemskjutsning och steffisnacka över gatan med ännu mer rödvin. För att  sedan spendera natten i steffis soffa med endast en halv ludde-filt som värme. Och nu är hon också strax över molnen.
Men jag har hopp för den här vintern ändå. Och halva vårdnaden om hennes lägenhet i två veckor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: