i´ve got two pair of pretty shoes.

Kategori: Dress up in you.

pimp myspace
avatars myspace at Gickr.com
justja, måste ju berätta för er om sagan om de två magiska pumpsen.

En väldigt svettig sommardag i huvudstaden för inte alltför längesedan stegade jag och mina resvänner in på en av drottingsgatans många h&m´s, som så många affärer brevid hade även de rea. Det var fullt med folk och jag letade väl mest efter en kjol eller klänning i rekordelig knälängd när stephanie får syn på ett par makalöst coola pumps i grått med knallrosa innersula. I hennes storlek.

Men i nästa sekund förtäljer hon för oss att det fanns fler skor,
i min storlek, nere vid rea:n. Vi skuttar ditåt på trötta fötter och jag finner ett par mörkblå pumps i min storlek. Provar dem. Passar perfekt, eller så perfekt som skor kan passa när fötterna är svullna på grund av julivärmen. I nästa stund finner jag ett par gröna raringar med öppen tå och kantig klack. Tittar på prislapparna. trehundra kronor styck, egentligen.
I kassan får jag betala en tredjedel av summan för båda paren.

och så sprang jag omkring med en h&m-påse med två par fyndpumps resten av dagen, kvällen och natten.
Vi gick ju liksom aldrig hem efter det. Så de fick följa med både på bussresa, hotellbesök och två smutsiga kareokebarer. Någonstans där gav plastpåsens hållare vika. Men jag knycklade ihop påsen och fortsatte bära den. Älskade fyndpumps.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: