take a look at yourself and make a change.

Kategori: Tinnitus i Hjärtat.

när jag tänker på Michael Jackson, så tänker jag inte på något utstakat minne, för jag tror jag var lite för ung för att känna av den fanatismen många tidigare 80-talister och 70-talister har. Jag gottar mig i konspirationsteorier, tänker på hans hårda bakgrund men också på vilket fantastiskt pr-trick det är när någon stor celebritet dör. Hans aktier måste ju ha skjutit i höjden. Varenda station spelar mj-hits, mtv har ett hyllningsklipp som rullar, alla tidiningar och bloggar skriver om honom och youtubeklippen har miljontals visningar. Det hade de förmodligen innan hans död också.
Min favoritlåt som liten av honom var Black and White.

Men nu, när jag tänker på den mest passande låten just nu, är det denna.


RIP, king of pop.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: