I wouldn´t change a single thing.

Kategori: Hjärtekross.

Årets två största hjärtekross i låtväg är dessa,
Coldplay - Til´ kingdom Come.

Inte nog med att texten i sig är värdig varenda avsked, bröllop, nystart, melankoli, distans och närhetsförhållanden,
själva låten bar jag med mig i hjärtat alla månader detta året har passerat än så länge. Den var med mig dagen jag tog tre flygplan ifrån sverige, den var med mig på tågresan till det första flyget på kastrup, jag citerade den och fick svaret; jag väntar!
men ingen väntade
. Egentligen är det en sådan låt som tar tid att lyssna på igen, som First Day of My Life med Bright eyes var för mig, (jag kunde inte lyssna på den på nästan två år för jag fick ångest i magen av den) men Kingdom är en sådan låt som är alldeles för vacker och för sann och samtidigt fullständig lögn för att inte lyssnas på. Den ger dig hoppet om att det finns någon där ute som du kan vänta en hel evighet för. Och ibland är det den ärligaste kärleken i världen för mig.
And the wheels just keep on turning
The drummers begin to drum
I don't know which way I'm going

I don't know what I've become


For you I'd wait 'Til kingdom come
Until my days my days are done

Say you'll come and set me free
Just say you'll wait, you'll wait for me


Margot and the nuclear so and so´s - Broadripple is Burning.

En annan låt jag bar med mig hela detta året, en låt som samtidigt som stämman i sångarens röst är så vacker och skör, är texten så mörk och komplicerad, vilket skapar en oemoståndlig kombination. Om kärlek som aldrig riktigt kunde bli.
Och när han sjunger: everything you´ve got has turned to shit, but we got a lot, don´t you dare forget that, Så ryser jag till lite.  Det finns så mycket jag hade kunnat berätta om den här låten. "- jag glömmer aldrig!". men man glömmer,
And darling I’m drunk and everything I loved has turned to stone
so pack your bags and come back home
If my woman was a fire she’s burn out before I wake
Be replaced by pints of whiskey, cigarettes and outer space
But somebody moves everything you thought you had would go to shit
We got a lot, don’t ever forget that

Kommentarer


Kommentera inlägget här: