and if by morning I´ve forgotten you, no big deal, that would be allright.

Kategori: Dress up in you.


Dagen innan bästeban stack till landet down under cyklade jag hem till hans lägenhet för att säga hejdå.
Vi satt och snackade skit, refereade american dad-citat och filosoferade över tanken om tre månader är kort eller lång tid. Mitt under detta, sittandes på hans sängslashsoffa sträcker jag mig framåt och får tag i en gyllende mask.
Säger att den är skitcool och undrar var han fått tag på den. han svarar något i stil med, jag vet inte, lagerhaus tror jag?
- jaha, säger jag, cool var den iallafall,
-du kan få den, det kan vara en avskedspresent från mig.

Så nu bor den i mitt rum, ovanför mina andy warhol-tavlor och påminner mig om att på andra sidan jorden befinner sig någon som tycker att south park är lika störtslashunderbart som jag. Masken är mörk, mystisk och med guldkanter och fina detaljer. Den påminner mig med andra ord ganska så mycket om honom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: