I am not a child, we are not going steady.

Kategori: Hjärtekross.

Jag har nämt tidigare på bloggen att jag läser mycket chilensk poesi, speciellt Nobelpristagaren Pablo Nerudas verk.
Jag köpte en pocketbok med alla hans kärleksdikter under min sista torsdag i landet, och den boken är så sönderläst redan att vissa sidor börjar falla ur. Allt är på spanska och mycket försvinner i översättningen, men jag tänker ändå ge mig an att dela med mig lite. Vissa av hans strofer är som tagna ur mitt liv, såsom jag skrivit dem själv (om jag varit bra mycket mer talangfull då.)

Vi mjukstartar med en strof på engelska som jag hittade någonstans på nätet;


"I love you as certain dark things are to be loved, in secret, between the shadow and the soul."
- Pablo Neruda

Kommentarer


Kommentera inlägget här: