såsom hårstrån mellan skulderblad.

Kategori: Hjärtekross.

Sömnlöshet drabbar oss
när vi inte vet vad som händer
när vi tvivlar på känslor vi förnekat ur

pressat ur hjärnan och sinnet och hjärtat
såsom mycket små sandkorn
som fastnar bakom öronsnibben
såsom hårstrån mellan skulderblad

eller försmå glasögon
utan solfilter

och du kommer förmodligen bli blind på grund av mig
men det är egentligen ingenting
ingenting alls
i jämförelse
mot vad du har gjort mot mig
och jag undrar varje dag mer och mer
varför vi egentligen måste döda varandra.


(lite hjärtekross jag skrev för ett bra tag sedan, och en fin bild jag inte minns källan från.)

Kommentarer

  • julia säger:

    det tycker jag var mycket vackert och hjärtskärande skrivet (och vad fint att mitt foto blir återanvänt).

    2009-10-29 | 08:12:26
    Bloggadress: http://ohhboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här: