gör inget om jag dör, vet vad mina läppar är till för, vet att det är fel, men känns så skönt.

Kategori: Weekend Wars.


(bild via strangegirls)

Idag har jag jobbat hela långa dagen,
så nu är mina fötter trötta och hjärnan fungerar inte riktigt som den borde.
Men jag hade en fin dag ändå, runt eftermiddagen fick jag spontanbesök av fina Sara som ska till london snart, senare kom även bästaEsteban och köpte en kaffe latte till mig och de hängde runt i butiken en stund med en nyinköpt resväska och hängde omkring. Jag packade upp kanske en miljon smycken som var enskilt förpackade och tipsade kunder om allt mellan mormors-presenter till på vilket håll en jordgubbsklämma skulle sitta på en 5-åring.
Cyklade hem genom ett sensommarmalmö där vinden alltid är motvind men idag ändå kändes som en lätt medvind som drog en framåt, uppåt, in mot molnen med håkan h i öronen som sjöng att man vill va´hög när man e´ung och att stan har feber ikväll.
Jag log stort, tänkte på nu forna sommarminnen och sjöng med i kanske håkans vackraste mening; "Det gör inget om jag dööör för nu vet jag vad mina läppar är till föör, och jag vet att det är feeheel, men det känns så skööönt!"

hoppas ni har haft en fin onsdag.

Kommentarer

  • nicolina säger:

    oh, sensommar.. här känns väldans mycket som höst, löven har redan börjat skifta färg.. fast det är först nu börjar jag gilla tanken på hösten lite. får ju trots allt en anledning till att sitta inne och mysa och för den delen bädda in sig i en sjal alternativt en halsduk när det är dax att gå ut. känns mys. :)

    2009-09-09 | 21:09:19
    Bloggadress: http://dimmigadagar.wordpress.com
  • ida säger:

    Oh, du skulle kunna kalla din vän Esteban för Bästeban :D



    Håkan har en tendens att göra det mesta lite lite bättre.

    2009-09-09 | 22:13:32
  • pamela säger:

    haha ida, det har du så rätt i, skitbra idé, ska börja kalla honom för det nu, iafl i bloggen, haha.

    nicolina: ja jo. men jag låter mig inte luras, jag njuternjuternjuter så länge värmen stannar. För jag minns fortfarande den där kylan som känns ända in i benen, trots varma halsdukar och lager på lager. Då man drar sig för att cykla tidigt på morgonen, uscha.

    2009-09-09 | 22:21:03
    Bloggadress: http://pamcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: