there was something real here, I know there was.

Kategori: Saker man ser.

Många bloggare visar upp sina rum/hus och gör det när de är perfekt städade och iordning.
Saken är nu detta, jag städar regelbundet och ofta, men det är inte speciellt i ordning för den sakens skull.
Så jag tänkte visa er mitt rum ur min bästa johannabananas synvinkel, från festivalveckan då hon bodde i min tältsäng två meter från min säng.

Mitt sminkbord, skrivbord, säng, kalender, fönster aka balkong som jag kallar den, min egenknåpade fashiontavla, en mindre tavla med tre andy warhol-foton, två jätteförvaringslådor och min discospegel.


på andra sidan av den väldigt 80-taliga bruna dragspelsdörren som leder mot köket och civilisationen har jag mina garderober och en liten krok med väskor på. Den översta röda och den svarta är vintage, för 40 respektive 80 kronor.
Den runda röda har en prickig rosett på framsidan
och är ett gammalt glitter-fynd. Ovanför väskorna hänger en tavla med massa håkanbilder på samt orden "men jag går inte isär när jag går med dig" som jag fick utav BFF på min student för alldeles för längesedan. Älskar den där lilla tavlan.

oh, här var visst jag själv och min finafina gbg-emma, som också bodde hos mig ett litet tag.

Här ser vi min säng, new york-tavla, fullproppade trähylla, nattduksbordet, en bit av fotöljen som är mer ett ställe för att lägga kläder än att sitta i, och så min älskade Andy Warhol-poster, som jag kåkade med mig på planet hem från stockholm förra året.


Det är alltid någon som dricker té, vin eller vatten i mitt rum.
Alltid muggar överallt, glas, väskor, kuddar och andras kläder. Jag älskar det, så ska jag ha det i min lägenhet när jag flyttar hemifrån, att det ska kännas så hemtrevligt att man inte behöver vara försiktig om var man sätter det där och var man lägger ifrån sig sakerna. Men det har ju sina nackdelar också. Som när det var kaffefläckar på mitt nattduksbord och någon lagt böcker ovanpå. Min Rob-ryan-bok var helt fast i bordet. Jag fick slita upp den och förstöra baksidan. Tragiskt. Och min 8 hours cream är också spårlöst försvunnen. Så tänk på det kära vänner, drick gärna té, men glöm inte att torka upp efter er också.

Kommentarer

  • Carro säger:

    Åh, vad mysigt rum. Gillar din lilla filosofi om "hemtrevlighet". Hur underbart är det inte att vara gäst hemma hos någon där man känner sig som hemma?

    2009-09-07 | 22:46:06
  • Hanna säger:

    Det ser jättemysigt ut!

    2009-09-08 | 16:15:44
    Bloggadress: http://helh.blogspot.com

Kommentera inlägget här: