I promise that one day things will be better for you.

Kategori: Saker man ser.

Igår natt satt jag uppe till fyra på morgonen för att se Donnie Darko. Jag har sett den innan men det är en sådan film som man ska helst se mitt i natten och bara sitta tyst och insupa atmosfären i. Jag älskar Jake Gyllenhaal. Jag älskar den gråa munkjackan till skelettröjan. Dialogerna i filmen, karktärerna, från Patrick Swayze som creepy författare till Drew Barrymore som alla tiders bästa engelsklärare, Maggie Gyllenhaal som spelar systern i filmen och gör det så klockrent..Över hela filmen vilar en slags magi. Så idag går jag omkring och nynnar på Lasse Lindh-låten med samma namn som filmen.


Gretchen: Donnie Darko? What the hell kind of name is that? It's like some sort of superhero or something?

Donnie: What makes you think I'm not?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: