simply knowing you exist is'nt good enough for me;

Kategori: Weekend Wars.


Juli kom och jag ville bara hänga på uteserveringarna i västra hamnen innan, under och efter jobbet.

Vi åkte hem till Kate i Ystad en fredagskväll för att grilla och lyssna på bra musik på altanen samt spela alkohol-krocket. Det var väldans underhållande.


Sedan gick det någon vecka hit o dit och då vart det plötsligt dags för att ta en massa tåg uppåt landet igen!
Vi landade med steffis enormt tunga resväska i Strängnäs.


Och jag fick klämma på Citronmelissen min igen!

Annars spenderade jag mest kvällarna med mina favoritgöteborgskor och pojkarna.


Efter helgen tänkte vi att vi skulle hänga kvar lite till i stockholm. Så det gjorde vi. Åkte tunnelbana, åt sushilunch, hängde i Solna och lite sådär. Det var jättefint.


Augusti var förutom svettiga nätter, eviga jobbtimmar och små utflykter till vattnet mest känt som Freaking WOW i tre dagar fyllda med spöregn och fantastiska artister i göteborg. Vi sov 3 tjejer på två madrasser i Kortedala och spenderade varje natt på världskulturmuseét, missade sista spårvagnen hem och spatserade därför omkring i centrala göteborg fram tills sju på morgonen. Sommargryning har aldrig varit bättre.

Annars firade vi att det var malmöfestival och kräftsäsong med en helt superlativisk Kräftskiva hemma hos Steffi. Jag gjorde egendesignade personliga struthattar med olika sjödjur på och vi sjöng alla snapsvisor vi kunde komma på.

Och så avslutades Augusti med en förlovningsfest för Steffi och hennes fästman. Här posar alla latinokusinerna.


Jag gick på bröllop med en massa snygga tjejeeer i mitten på september, i stockholm.


Som var ungefär såhär fint, helatiden.


Veckan därpå tänkte vi alla skåneflickor och pojkar på att; varför drar vi inte till GBG och tittar på när våra vänner spelar live med sina band på Parken? Så vi gjorde precis det. Men först hade jag linnea och johanna lite förpepp-dans på hennes balkong. Det måste man liksom. Det är inget att diskutera om.


Och det kom till att bli en av de bästa kvällarna i år.


Och jag avslutade hela sommaren med att gå back to black! eller brown.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: