and I scream for the sunlight, or a car to take me anywhere,

Kategori: Weekend Wars.


Dudes mina raringar,

Jag har en ny spellista till er.

Den innehåller alla guldkornen som gjort att jag överlevt ishala gator, benmärgskyla och kalla hjärtan;

La Fille Danse med Damien Rice, en rå ballad som slutar med nonsenstext på franska, Fall At Your Feet med James Blunt, som jag upptäckte genom filmen The Black Baloon, Cape Canaveral med Conor Oberst - från självbetitlade skivan som jag var besatt av förrförra sommaren, Dance Anthem of the 80'es som beskriver mitt noll9, Fleet Foxes Ragged Wood som sjunger Spring is upon us, follow my only song, darling I can barely remember you beside me, När Mew sjunger om snöbrigader, Glenn Millers Moonlight Serenade som får mig att tänka svartvitt, vippiga kjolar och baskrar i alla färger, Hets! med markus K´s raspiga stämma som sjunger så att mitt hjärta smälter lika fort som när jag var sjutton och hörde Magiskt men Tragiskt för allra första gången, Samma med Second Winter med Laakso, Kent sjunger vidare att jag fuskar mig febersvag, jag känner att jag glömt någoting kvar, tappar mina kläder, tappar värmen grad för grad, Of Montreals Gallery Piece text är exeptionellt bra, If Winter Ends med Bright Eyes är därifrån jag fick titeln till hela spellistan i fråga, Blue Foundations Eyes on fire ger mig gåshud för rösten är så klockren till en isblå skogsbakgrund, Little Red med Kate Nashraringen kommer alltid vara vinter och magiskt bra för mig, My Girls med djurkollektivet beskriver vad min idealman skulle säga, Elliott Smith-låten är snöfall en midnattsöndag, BD-låten har jag till tedrickande eftermiddagar som värmer kyliga fingertoppar, The Wrong Hands med Lekmanraring påminner om att det en gång var sommar och att det kommer hända igen, I Dont Know What To Say från magnetic fields nya är barnsligt enkel komplex perfektion i låtskrivande och tonsättande, Hide and Seek-covern med pianoplink lyser upp helgeftermiddagar och misslyckade kladdkakor, My Broken Heart är ledsen men också sann och fin, Young Lions lyser upp i tisdagsmörker, The Deportees-låten ger lite soul när indiedepp har övertaget och slutligen övertygar The White Stripes om att vi kommer bli vänner.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: