I like your sundress,

Kategori: Dress up in you.


Hur skulle du beskriva din stil?
Om jag vill göra det enkelt för mig beskrivs det väl kanske som Elsa Billgren som kan ha byxor.
Jag älskar ju 50-tal men orkar inte alltid gå helt ut för det som typ strutbehåar och mamelucker. Det är inte min grej riktigt. Jag äger ett par jeans och vill hitta de perfekta höga shortsen. Men annars går jag alltid i kjol eller klänningar.

Har du någon stilikon?
Elsa, Sandra, Emma, Ida och Jessica har fantastiskt fina kläder och bloggar.

Vad influeras din stil av?
Allt från små ideér jag får för mig från film och tv-serier, modetidningar osv.

Vilket plagg är typiskt för just din stil?
Jag tänker inte så mycket på det själv, men från vad melissa och c:o säger så är det väl vippiga kjolar, rött läppstift, kanelbullar i håret, prickiga plagg och converse i alla rengbågens färger. "du är så poppig!" brukar hon säga.

Var handlar du oftast kläder?
Jag tror inte det är något specefikt ställe. Ibland h&m, ibland monki, ibland second hand, ibland någon annanstans. Men allt som oftast på rea. Några av mina mest använda plagg har kostat typ 30 spänn.

När uppfann du din stil?
Den stilen jag har nu växte väl fram i takt med första håkankonserten 2005 då jag köpte mina första converse, resten är historia.
-

sommarbild anno 2007.

Hur gick det till?
Jag vet inte riktigt. Jag blev väl äldre. slutade lyssna på mammas råd, började lyssna på mammas råd, slutade igen, började följa modebloggar, lyssnade på mammas råd med ett halvt öra igen,

Vad har du för stilhistoria?
När jag var riktigt liten klädde mamma mig bara i märkeskläder och plagg från Benneton. Sen kom andra halvan av nittiotalet och då har jag haft allt från en mossgrön sammetsklänning till fisknätskofta till tjocka pannband till cykelbyxor, manchesterjacka, platåsneakers, jeanshalsband, silvrig dunjacka, scetchers, egenritad tröja med en kyckling på, blommiga jeans, helt beiga outfits och så vidare till det jag har idag. En helt sjuk cpresa. Men alltid fashion.

Mormor, jag och Mamma, tidigt 90-tal.

Nämn en svensk person som du tycker har en snygg stil: Min bästaste finakinatina har okladerlig känsla för stil.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    vilket fint och roligt inlägg!

    2010-07-15 | 22:02:00

Kommentera inlägget här: