domen föll på en morgonflight till london (del 2)

Kategori: Weekend Wars.


Vi vaknade oförskämt tidigt och begav oss med tunnelbanan till Notting Hill för att se på marknaden och hitta ett cupcakecafé som jag drömt om i några år nu.


Närmare bestämt; The Hummingbird Bakery!

Steffi var glad!


jag åt en red velvet cake, den var, fantastisk.

Vi fortsatte spatsera på marknaden, jag ville ha precis alla tekannorna.

Sedan tog vi tunnelbanan med circle line åt andra hållet och gick av på liverpool street, åt god italiensk lunch och spatserade i second hand-affärer.

Sedan gick vi hela vägen tillbaks till tunnelbanestationen genom smågatorna.

Tuben gick tillbaks smidigt och bra till vårt kära Picadilly.

Jag hittade mina drömsommarskor på Irregular Choice, men köpte inte dem. Hjärtekross.

Efter den sista primarkrundan som nästan tog död på oss släpade vi våra jätteshoppingkassar och sätte oss på en liten irländsk resturang i SOHO. Jag vet inte om det var att vi knappt hade ätit på hela dagen men det här kan vara något av det godast jag ätit någonsin. Minus ärtorna. Såklart.


Efter det lämnade vi en liten dricks till den snälla servitrisen och somnade på en halv sekund i våran lilla våningsäng medans alla andra på hostelet festade utanför. På morgonen tog vi ett morgonflight till Köpenhamn och våra 48 h i London var snipp snapp slut!

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Åh, jag vill dit!

    Notting hill har världens finaste hus ju.

    2010-05-20 | 19:21:49
    Bloggadress: http://helh.blogspot.com

Kommentera inlägget här: