if i could have a second skin I´d probably dress up in you.

Kategori: Dress up in you.

En av mina favoritbloggare, Sea Of Shoes skapare Jane Alridge startade för ungeefär en månad sedan en tävling där man ska porträttera ett av plaggen från modevisningarna för S/S 2011. Jag tyckte det lät kul så satte igång med detsamma. För någon dag sedan skickade jag in det. Och såhär blev det;

Originalbilden; Marc Jacobs ready-to-wear för våren 2011.


Och min lilla skiss. Fick idén att göra ett barn som modellade från den ursprungliga modellens bistra ansiktsuttryck. Tillsammans med kläderna såg hon ut som ett litet bortskämt barn. Så min idé ska föreställa en bortskämd liten flicka som tagit sin mammas designerkläder (och för stora skor till) samt sminkat sig med mammas smink.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: