before you kiss me you should know;

Kategori: Saker man ser.

Saker jag älskar just nu eller för alltid;

Casanova i nya säsongen av Project Runway. Latinobögen som har ett lika fantastiskt uttal som citat. Syr helt otroligt ojämna kreationer, antingen till tanter eller till slampor. Men jag är helt kär i hans sätt. Och försöker övertyga Bästeban om behovet av en böglatinare i vårt gäng. Älskar hans uttal på "Exactly..." För övrigt är hela programmet fantastiskt bra.

Den här dikten, och skivan som du hör när du klickar på dikten. Hjärtekross med andra ord.

Min nya flanellskjorta från Fjällräven/Stockholms Stadsmission gick loss på lite över hundringen och är allt var jag någonsin hade önskat i flanellskjorteväg. Rätt färg, rätt längd, rätt storlek, rätt pris, rätt sliten. Love it.

Stockholm Stad. Nu och för alltid. Det brister lite i mitt hjärta varje dag att jag inte kan vara där. För faktumet är att jag tror att mitt hjärta aldrig någonsin kommer bli helt igen när det är 60 mil mellan delarna. Vill vara där. Men jag behöver vara kvar här ett tag till. Väntar bort en tillfällig romans till huvudstaden för att investera i ett djupt förhållande med stockholmstaden. Och det kräver utbildning och tid. Och det där förbenade körkortet.

Kommentarer

  • melissa säger:

    alltså jag kan fortfarande inte fatta att du ville köpa den i bröllopspresent till denise.haha. den dikten är ju så fruktansvärt sorglig. men johan thurfjell är grym. verkligen.

    2010-09-18 | 23:44:26

Kommentera inlägget här: