När jag faller för musiken;

Kategori: Tinnitus i Hjärtat.

♦ Vad lyssnar du på just nu?
Ride wit me - Nelly

Nämn en låt som gör dig ledsen.
Det är så jag säger det med Håkan H är så fantastiskt fin men samtidigt har jag alltid associerat den låten med min avlidna farmor. Hon var det finaste jag vet. Och är fortfarande det.

Vilken är världens mest störiga låt?
Hmm, jag är så ofantligt trött på Love The Way You Lie med Rihanna och Eminem, men Melissa är galen i den och spelar den helatiden och sen så spelar de den på jobb också så jag kommer inte undan den. Trots att jag vill. Mycket.

Favoritband/artist, of all time?
Jag kan inte svara på det, det är alldeles omöjligt. Topp 4 utan inbördes ordning är i alla fall Håkan Hellström, Kent, Bright Eyes och Jens Lekman.


Band/artist du nyligen upptäckt?
Magnetic Fields upptäckte jag på riktigt i början på året och de har växt till att bli en av mina absoluta favoritgrupper någonsin sedan dess. Helt och hållet underbara.

Bäst kvinnliga röst?
På en höft måste jag säga Amy Winehouse, lite otippat nog. Jag gillar kvinnoröster som är raspiga och mörka, mer än de där tysta plinkandet många svenska artister har.

Bästa manliga röst?
Anthony i Anthony And The Johnsons. Speciellt i denna låten.

Vilken musikstil lyssnar du mest på?
indiepop, om det numera fortfarande finns något som kan betecknas som det. och komersiell pop. Puss och Pop typ.

Vad lyssnar du på när du vill bli glad?
Den här låten lyckas göra mig pepp oavsett om jag börjar sjunga den a capella med fellow popvänner eller på ett smockat dansgolv. Ingen chans att jag är stilla när jag måstemåstemåste sjunga med i MISTER VISA MIG DEN MAXIMALA HASTIGHETEN VART DU VILL SÅ FORT DU KAN!

Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig?
Jag har en liten spellisto till det också, som jag brukar lyssna på om jag ska typ sova middag eller när jag ska somna på kvällen eller sådär.

Senaste konserten?
Vi såg Mike Pearl och Megalodon i GBG förra helgen, innan dess vart det nog... WoW och La Roux som va sist ut.

Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu?
Magnetic Fields, Jens Lekman och Andreas Söderlund och Best Coast och Vapnet.

Mest hatade bandet/artisten?
Hmm, det kanske är Basshunter eller kanske all techno. Men jag tänker inte så mycket på det.

Låt som får dig att tänka?
den här, och den här
och den här. fast på helt olika sätt.

Har du någonsin dejtat en musiker?
Njääe. Men pojkar med gitarrer har alltid funnits i mitt liv på något sätt nästan,

Vad tycker du om countrymusik?
Jag kan tycka om det ibland. Fast mest klassikerna då. Vet inte om Vonda Shepard räknas där men henne älskar jag ju.


Senaste STORA bandet du såg live?
Håkan Hellström live i gbg på Way out West i somras. Gåshud. Över hela kroppen.

Lyssnar du på musik på främmande språk?
Jag lyssnar mycket på latinomusik, alltså på spanska. Det hade jag aldrig kunnat vara utan.

Gillar du MTV?
Bara om de visar Viva La Bam, Jackass, My Supersweet Sixteen eller South Park. För musik är de helt värdelösa.

Vilket låt beskriver dina känslor just nu?
Glory Days To Come - Johnossi får jag väl säga då. Jag är sjukt pepp på hur mycket kul den här hösten kommer ha med sig, efter en, rent ut sagt, skitdåligt 2010.

Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu?
Haha nej, jag är ganska dålig på att kolla upp namn i band jag tycker om.

Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?
Håkan Hellström. eller Markus Krunegård. Hade bara pussat på dem helatiden.

Ditt favoritsoundtrack (film)?
Romeo + Juliet soundtrack är så bra att jag har den som spellista. Annars 500 days of summer.

Vad lyssnar dina föräldrar på?
Min mamma älskar Rod Stewart, Barry White, Tomas Ledin, Jamiroquai, Marc Anthony, Alejandro Sanz, CCR, och lite sånt.
Pappa är Status Cue och Pink Floyd-fanatiker. 

Vad lyssnar du på precis NU?
Ghetto Superstar - Pras & Maya (haha, jag lyssnar på min wigganiggawo-spellista)

Använder du bandtröjor?
Nej, det var längesedan. Det är inget jag skulle vara bekväm med att ha på mig just nu, jag är tyvärr för gammal för sånt tycker jag. Sjukt snyggt när man är sjutton, mindre coolt när man är tjugoett.
Men gärna tygväskor. Det hoppas jag aldrig jag blir för gammal för.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: