you're the yellow bird that i've been waiting for;

Kategori: Weekend Wars.

Historien om steffis bröllopsdag började med att jag sprang över till henne och fixade hennes hår och drack vitt vin tillsammans med Vicky som fixade sminket. Kändes mycket bra att vara så tajt med bruden. Efter det stod johanna med bil utanför vår port och då underhöll tydligtvis min bror henne.
Melissa hade sytt klart min klänning någon timme innan vi skulle iväg och såhär såg den ut på! Hon är fantastiskt duktig. Min mamma var snyggast i stan.
Jag hade turen att få åka till vigseln med mina två bästa vänner i samma bil. Så då blev jag extra pepp!
Brudens mor (min moster) var också fantastiskt fin.
en nervös brudgum (i skor, skjorta och kostym jag valde ut från filippa k!)
Den vackraste bruden någonsin helt seriöst, och en stolt pappa.
jag stod brevid med mitt lilla tärngäng.
jag och pappa matchade.
Sedan skulle brudparet fotograferas av bästa bröllopsfotograferna finakinatina och hanna gotland, så vi andra tog oss hem för att byta klänning, locka håret framför webcamen och brottas i min säng med johanna o melissa. eller ja, det var kanske bara jag.
Festen skulle nämligen hållas på ribersborgs kallbadshus! Där var min mormor och mamma vackrast. såklart.
mina fina fina kompisar. blir helt glad i hjärtat av denna bilden.
min popsvåger och mina allra, allra bästa bröderna Joungers.
Jag fick sitta vid det bästa bordet, med två av mina bästa pojkar brevid och brudparet och kinatina och stickyvicky och björn!
När det blev mörkt, jag hade hållit ett hulkande tal, citerat den här låten och massa fina människor uppträtt så kom melissen och satte sig i mitt knä.
bröllopsvalsen var first day of my life med Bright Eyes.
sen dansade vi mest, typ till döds.
och sedan levde de lyckliga i alla sina dagar, jag och tjejerna tog taxi hem med en arab som lovade mig evig lycka och på morgonen åt vi bröllopstårta till frukost. (utan taxichaffören då.) (som ni kanske förstår.) Nu är steffi och johannes på bröllopsresa på Menorca i en dag till och jag spricker om jag inte får se dem snart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: