They made a statue of us they made a statue of us our noses had begun to rust;

Kategori: Saker man ser.

Berätta om ett av dina favoritfotografier.

Jag tänkte visa de (i mina ögon) bästa bilder jag tagit i år.

Den här bilden är så vemodig, för samtidigt som den är tagen under en vinterapi-session på tillan&robins forna balkong på sturegatan, under en av vårens varmaste kvällar, så betyder den slutet. Det var sista kvällen på utflyttningsfesthelgen, vinterns bästa gäng splittrades och alla gick för att leva sina liv. Och fastän vi har kvar varandra finns det ingenting som är som den där balkongen, kravallstaketet och den christof-isierade soffan.


En av mina bästa platser i stockholm är Linneas lägenhet. Med henne i köket mitt emot och prata om livet, sitta på balkongen med evighetsfrukost och dricka kaffe. Hon flyttar till USA om en månad. Hade jag kunnat hade jag bott granne hela livet med henne. Kanske mest för att sno hennes DN, visa livsråd och nalla från hennes fantastiska hattförråd.

Det var junisöndag, vi hade precis firat kims student, blivit BFF's med Maja och åkte till göteborg med en sportflaska fylld med tequila. Sommaren startade här och sedan är resten historia.
Känslan av att vara i spanien, på en stor terass och se ut mot en stad man är i just idag och kanske aldrig igen.

Min mamma är som gladast när hon dansar. Det är som att hon är en fest och allt runt omkring henne reflekteras som en discokula.

Det var häng hos filip, vi cyklade hemåt och jag var tvungen att gå av cykeln och knäppa en bild på tina som var gladare över att cykla än en unge i en godisaffär.

Linnéa i sina glitterfransar.
En frukost på string.
Kim i sin naturliga miljö. Så himla söt.
Spanienkvällar på terassen.
En bryggeriet-kväll, sommarsöndag och en sjuttonårings blick.
Melissa och oändligheten.
Järntorget är nog min mest sentimentala plats 2011. Varje gång jag är där hör jag blood bank spelas i fantomhörlurar och hjärtat blir tungt som sten. Himla löjligt. Men så ere.
Och detta, detta är typ en av mina favoritbilder någonsin. Beskriver hela kvällen hela helgen hela året så himla bra.
Samuel ser ut som gubben på tröjan, vi alla var på frukost i Gubbängen och spelade galenpanna.
Så avslutar vi hela denna maratonbildkavalkaden med två favoritsystrar på flådigt bröllop. Så himla fint.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: