you say you want to be a one-dollar bill when you've seized to exist;

Kategori: Tinnitus i Hjärtat.


(kan inte hålla mer med Tove än såhär.)

Jag älskar att gå in på Jens Lekmans Smalltalk-sida. Det står alltid något sådär lagom magiskt eller fint eller bara klockrent. En gång frågade jag en pojke om han gillade Jens och han sa att han inte visste hur han skulle svara på den frågan. "jag gillade ju honom innan, men jag lyssnar inte på honom längre" sa han. För mig blir det ologiskt. Hur kan man sluta lyssna på någon man tycker om? Jag förstår att man inte lyssnar på artistens nya alster (se; hästpojken, kristian antilla, kent, håkan hellström,mfl.) men att sluta tycka om någon är ju obefintligt i min värld. Det gamla finns ju kvar. Oavsett hur mycket nytt skit som görs.
Äsch, det var bara en tanke.
Nu tycker jag vill lyssnar på The One Dollar Thought i repeat lite. Ni hittar den här om ni inte redan har den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: