I used to wait in a diner a million nights without her;

Kategori: Weekend Wars.

Tänkte att vi firar att det är fredag med lite saker som gör mig lycklig;

bubbelbad med babyolja och en liten smutt årgångswhiskey. skuttdansa med melissa med rödvin som spills överallt. nästan vadsomhelst som sägs av Esteban och som får mig att gapflabba som ingenting annat. dans till 90-talslåtar med alla kompisar på kb. campus kebabpizza. att doppa fötterna i havet. att bli distraherad av någonting annat. pojkleenden. South Park. Tanken att jag faktiskt blir buren konstant av universums mäktigaste figurativa handflata. att prata med någon fin mitt i natten, länge länge. Att hänga med mina syskon och göra ingenting alls. Att åka till andra städer och sitta i trånga barer med massa fint folk. Innerliga pojk-kramar som varar lite för länge. Musik. Presenter. Handskrivna brev. Johannakramar. Fotografin. Tanken på min farmors leende och röst. Att dansa tuppdansen med Anders. Att bli buren på Andys rygg. Att sjunga Piece of my heart högljutt och falskt genom guitarhero-micken. Att gå i tjänsten med Rosa. När mamma skrattar så hon får andnöd av mina skämt. Och såklart; sjunga musikaler med brorsan i köket.

Vilka är era favoritsaker?

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Åh, handskrivna brev måste vara bland det vackraste som finns!

    2011-01-14 | 23:09:28

Kommentera inlägget här: