and dream about a train that's gonna take me back to where I belong;

Kategori: Weekend Wars.

kom på att jag inte visat klart alla bilder från min lilla sommarsemester förra månaden.
Efter spanien landade vi trötta, svettiga och med ryggont efter 3 timmarsflyg i ryanair-stolar. Flygbuss in till Göteborg och Sannes fantastiska lilla etta på Johanneberg.
bea lämnade oss så jag och Kim gjorde middag till våran hårt arbetande Sanne när hon kom hem. Som tack fick vi cider och tequila. Alltid ett bra byte.
jag ville få kläm om hur stort göteborg city är så vi promenerade från Brunnsparken till Järntorget (som för övrigt är min favoritplats i göteborg), där vi inte helt oväntat satt oss på Sejdeln, beställde in ett fyraliters öltorn och hade ölterapi fram till midnatt. Sen somnade jag och Kim i luftmadrassen, mätta på cheeseburgare och öl.
Det blev torsdag och vi mötte upp min finaste Emma Äppelpaj på frukost vid stationen!
När jag precis började mentalt förbereda mig på 4 timmars resa på egen hand dyker Pontus upp vid samma vagn som mig och ska mot samma håll. Så efter att jag övertalade honom om att man inte Måste sitta på platsen som står på biljetten och att ingen skulle skälla på honom så bjöd han mig på salta pyramider och tågresan kändes mycket kortare!
Framme i Stockholm hann jag se Bingo Rimér i sjömanskeps på centralstationen innan jag mötte upp med steffi och vicky på mcdonalds där vi betraktade hur denna gubbe sov.
Ett svettigt besök på beyond retro och en tågresa senare var vi framme i Strängnäs. Krestevski var sur för att jag blev mycket längre än honom i mina nyinköpta älsklingsskor.
och så träffade jag på Maja!! igen.
Sista kvällen i Strängnäs blev vi hembjudna till killarna som bjöd på grillat och som vi totalkrossade i kubb.
På söndagen var bröderna Jounger ohyggligt stiliga.
Sedan fick vi skjuts av långebjörn in till stockholm igen, med ett litet uppehåll i Bro, där vi fick öl och persikor!!

Jag såg ut såhär på en höft. Conversen köpte Sanne till mig i New York. Bästa. Bältet och sjömansscarfen är beyond retro och klänningen från h&mrean förra året. Skinnjackan har snart 4 år på nacken och är från london. Sen har jag en fyrkantig skinnväska från chile och körsbärstrumpor från Spanien.
Tunnelbana till Skanstull för att dra med mig dessa coola kidsen och sedan vart det iväg till Djurgårn.

Där vi träffade 30-40 kompisar på Josefinas, drack mojitos och pratade om sidenlakan och gamla minnen till sent.

pjuh. tar sista veckan nästa gång. Det var visst en lång resa nu när jag tänker efter.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: