Långt ovanför finns det ett land där man kan gå i sol på en strand, där man är fri;

Kategori: Hjärtekross.


När jag var liten var höjdpunkten hos farmor och farfar
att sätta på VHS:en med Lilla Sjöjungfrun, jag har alltid kunnat se den filmen hur många gånger somhelst utan att tröttna det minsta. Jag lekte alltid Ariel när det var dags att bada och hyllan med schampoo fick vara Mozart. När jag som ängslig tonåring bekymrade mig för killar citerade mamma alltid filmen med orden; "det finns någon någonstans som säger "Hon finns nånstans där ute, jag har bara inte träffat henne än". Och än idag uttalar jag namnet Erik precis som Sissel Kyrkebjö gjorde när hon gjorde rösten till Ariel i filmen. Erik är förresten fortfarande mitt favorit-pojknamn. Om jag någonsin får en son ska han nog heta så.

Kommentarer

  • Linnéa säger:

    åh, vad fint! det var också min stora favorit när jag var liten!

    2011-03-22 | 08:59:54
    Bloggadress: http://linneahansson.blogg.se/
  • pamela säger:

    eller hur? finaste historian någonsin. och sångerna!



    det vi mest fokuserat på på äldre dar är hur kul det är att den svenska ariel-rösten bryter. det tänkte man aldrig på när man var liten, haha.

    2011-03-24 | 10:41:18
    Bloggadress: http://pamcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: