det kommer aldrig bli du och jag, om man ska tro på allt som din mamma sa;

Kategori: Tinnitus i Hjärtat.


okej, Maskinens nya knockar omkull mig i exellens. Inte lika argt, sambatörstande och dansant som debutskivan, vilket alltid är en besvikelse eftersom något av det bästa jag vet i livet är att dansa till maskinen och sjunga med med all min kraft och inte stoppa förrän svettpärlorna från pannan når fötterna. Men det är mer subtilt, mer ingående, det sänker ner sig i venerna där tidigare bara buffalo blues brutala ärlighet nått. Denna låten är så skön att den passar i de flesta av livets scenarium. Detta är bara det första av mina många lovord om denna skiva. (mer kommer även om magnetic fields nya samt markus k's nya.) alla bra band som börjar på M verkar släppa skivor i vår! yey!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: