glad att ni stod på min sida, även på låga nivåer;

Kategori:

1. Hur gammal är du om fem år? snart tjugonio! förhoppningsvis med en bulle i ugnen.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? bjöd tina på aussie-brekkie och snackade i några timmar. very bra start på en torsdag.
3. Hur lång är du? 177 centimeter.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Chocolat såg jag med roomiesarna i söndags. fin. 
5. Vem ringde du senast? Kim i måndags. eller jag sa åt henne att ringa mig, haha.
6. Vem ringde dig senast? Min bror. han ville fråga var min miniräknare var.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "jag har jouren :( plus att jag börjar må dåligt. En högre makt vill inte att jag ska träffa dig :("

 8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms alla dagar i veckan. om jag inte är på långpromenad vill säga.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? gifta 30 år i februari.
10. När såg du senast din mamma? för två månader sen. (men vi ses ikväll! peppppen!!)
11. Vilken ögonfärg har du? brun.
12. När vaknade du i dag? halv sex imorse, då roomiesarna tar sitt morgonkaffe. men det var ok för jag skulle säga hejdå till Filippa som flyttar ut i helgen :,(
13. Vilken är din favoritjulsång? alltså jag firar inte jul men all i want for christmas is you är ju så poppig och käck, haha!
14. Vilken är din favoritplats? Just nu är det vårt kök. Bättre och billigare och mysigare än vilket fik somhelst.
15. Vilken plats föredrar du minst? mitt flickrum nu när det är så himla kalt på grejer.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?  utomlands i en stad jag alltid längtat till utan att veta om det.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? att jag trodde jag såg folk stå i hallen. Som senare visade sig vara jackor.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? har kollat på Conan hela morgonen och skrattar rakt ut under varenda avsnitt. älskar när tv-program är så.
19. Hur stor är din säng? 110. Det är rosannas gamla och den är på pricken lik den jag har kvar i malmö!

 

20. Har du stationär eller bärbar dator? min bärbara macbook pro är min bebis.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? alltid i omatchande pyjamas.
22. Hur många kuddar har du i sängen? tre, minst. snor soffkuddarna numer.
23. Hur många landskap har du bott i? två. skåne och nu södermaland eller vad det heter.
24. Vilka städer har du bott i? Malmö, hua hin, villa alemana, sydney, stockholm (ja långresor räknas)
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? strumpbyxor.
26. Är du social? med de människor som förtjänar det, ja. haha vad bitchigt det lät.

 

 

27. Vilken är din favoritglass? nutella och biscotti.
28. Vilken är din favoritefterrätt? chokladfondanten vi åt i paris i somras efter x antal flaskor vin. drömmen.
29. Tycker du om kinamat? ja men min mage gör inte det.
30. Tycker du om kaffe? ja! aussie-resan konverterade mig helt. Cappuchinos <3<3
31. Vad dricker du till frukost? thé eller kaffe. eller smoothie. eller juice. helst alltihop.
32. Sover du på någon särskild sida? nä.
33. Kan du spela poker? nej, men 500.
34. Tycker du om att mysa/kela? vad är det här, fridatidnings-frågor?
35. Är du en beroendemänniska? hela jag är oberoendeframkallande.

 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? nä. 
37. Vill du ha barn? ja.

38. Kan du några andra språk än svenska? flytande spanska och engelska. och hackig skolfranska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? nä.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? båda.
41. Vad spenderar du helst pengar på? sånt som gör mig lycklig. tågresor, mat, god whisky och musik.
42. Äger du dyrbara smycken? jag har lite ärvda guldsmycken som är fett pimpiga men jag skulle aldrig köpa sådan själv. kanske senare i livet när jag är rik och berömd.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? jag och filippa har nyligen blivit hart of dixie-frälsta. annars så mycket bättre.
44. Kan du rulla med tungan? jepp.
45. Vem är den roligaste människan du känner? delad förstaplats med esteban/filip/jennie ring.
46. Sover du med gosedjur? bara om min macbook räknas.
47. Vad har du för ringsignal?  den som heter "gammal telefon" på iphonen.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?  ja. bland annat en prickig klänning som är köpt i world trade center i början på nittiotalet.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?  ett saltkar!

 

 

50. Flirtar du mycket? nej jag är lite störd så jag kan inte sånt.
51. Kan du byta olja på bilen? nej.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?  nej har inte körkort.
53. Vilken var den senaste boken du läste? bibeln
54. Läser du någon dagstidning? metro ibland, när den finns.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? nej.
56. Dansar du i bilen? ja ibland när jag är pepp.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? kanske när linnea lyssnade på p1 högt sist.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? en skiss på kaffekoppar som jag ska ge till steffi. (vill ni se den?).
59. När var du i kyrkan senast? HAHA! var i sacre coeur i somras. stora babylon indeed.
60. Är du lycklig? JA JA JA JA jag vet inte om jag någonsin har varit såhär lycklig.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: