you're my dream come true and thats why, I can't give up on you;

Kategori:

1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?

Några gånger har jag tyckt att hösten suger och vintern har sugit mig in i ett mörkt hål fyllt med ångest, för många kentlåtar och hat över mörkret. Men detta året har jag knappt känt så en enda dag. Jag har fått se löven ändra färg i hägersten genom världens finaste köksfönster. Jag har lärt mig baka hallongrottor och göra pasta carbonara. Inte ens minusgrader kan stoppa mig nu!


2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Min gröna halsduk från h&m är helt sönderanvänd. Har haft den varje dag sen jag köpte den!

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?


Då hade jag precis haft lunginflammation och omvärderade hela mitt liv. Kommer ihåg att jag aldrig mått så dåligt fysiskt sätt i mitt liv. Ögonen var ihåliga och nyckelbenen stack fram. Jag åt inte på en vecka och mamma sov med mig för hon trodde jag skulle typ, dö. När jag tillfrisknade pluggade jag b-uppsats och gick på juggebröllop i helsingborg. Spenderade all tid med sanne och kim som jag kunde och lärde mig göra hotshots.



4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Alltså, jag gör lite allt möjligt. Vissa dagar hänger jag bara hemma, tvättar, ser på serier, lagar mat och går långpromenader med nån av världens bästa vänner i lurarna. Andra dagar pluggar jag eller går i tjänsten eller jobbar på glitter eller designtorget. (Det sistanämda är mitt bästa just nu, kan man jobba i en roligare affär eller?)



5. Vad ska du ha för frisyr?
Jag har ju haft page sen jag kom hem från aussie i mars. Trivs sjukt bra i det trots att mina blekta toppar numera är lite väl slitna.



6. Vad lyssnar du på för musik?
Är besatt av Frank Oceans - thinking bout you

annars blir det mycket ray lamontagne och john mayer, i vanlig höstmysordning.

7. Vad läser du?
bloggar, as per use. Annars mina egna grejer, alltså mina krönikor och ändlösa noveller på engelska och sådär. allt det där jag skriver för mig själv men som ingen annan riktigt ser. Känner mig sjukt nöjd med mig själv när jag läser ett stycke jag glömt att jag skrivit och tycker det är så himla bra. Bästa sortens egoboost.



8. Senast tre inkomna sms?
- tack fina du. ses imorn säkert. sov gott! kramis

- äru hemma? vi tänkte hämta sängen! :)

- Nemas problemas! Va härligt att få vara i malmö! ha det så bra :) kram



9. Vad var bäst med sommaren?

alltså jag pallar knappt svara på den frågan. får bli ett eget inlägg. bea och robins bröllop. brorsans avslutningsdag. avskedsfest till sommarstugan med kompisar och ljusslingor i äppelträden. stockholmsresa. halkkörningen. stranddagarna i höllviken. PARIS, göteborg, way out west, kräftskivan och malmöfestivalen. att spela brännboll och dricka cider samtidigt i landskrona? att träffa nya snygga killar och bara känna sig allmänt lycklig konstant?



10. Vad var sämst med sommaren?
Att jag jobbade så himla mycket i juli men det värsta var helt klart att min bästa vän gjorde slut med mig. och att lyssna på cee loo green-låten och timbuktu och sjunga med och rensa skåpen på hens existens tills det inte gjorde ont längre.



11. Senast köpta plagg?
Jag fick äntligen äntligen äntligen tag i den svarta vippkjolen från h&m som varit slut överallt i stan! 149 kr total lycka.



12. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
Jag gjorde ögonfransförlängning på salong och det är typ det bästa jag gjort. aldrig känt mig så snygg. Annars målar jag naglarna frenetiskt och använder dyrt balsam. Mer än så är överkurs för mig.

 


13. Hur ser du på framtiden?
Som någonting jag inte tänker på ordentligt just nu. Jag ser fram emot att flytta in i ett eget rum i fruängen kanske kanske. Få ett riktigt jobb. Kanske fly till chile i en månad med mamma i vinter. kanske lära mig laga riktigt gott bröd. Kanske bjuda ut någon fin på en dejt. för en gångs skull i mitt liv är min nutid så bra att jag inte behöver längta i tid och otid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: