you've got a beautiful face, it will take you places;

Kategori:

En sån där guide till hur min vardagssminkning ser ut. Inte för att nån har frågat, eller för att jag har en stor blogg, utan mest för att jag tyckte det var kul. Så hoppas ni tycker det också. annars kan ni skratta åt hur töntig jag kan tyckas se ut på bilderna, det är upp till er. Anyways, here we go!
Såhär ser jag ut helt osminkad. Hejhej.
Startar med basen, BB cream från Lóreal och en primer från Lancome. (båda är gåvor från min kicks-moster, jag handlar bara smink på h&m) (help me i'm poor)
Applicerar primern över mina genomskinliga påsar under ögonen och några tonårsfinnar som hälsat på även såhär efter man fyllt 20.
Försöker med största koncentration inte spilla kräm på min blus.

Sen försöker jag med största koncentration (eller inte) rama in inre delen av ögonvrån med vit kajalpenna. från, ni gissade det, H&M. Ser ni vilken skillnad det blir? Här har jag bara målat ena ögat om ni inte förstod det.
Sen målar man andra ögat också, förstås.
Efter det är det dags för eyelinern, love of my life. Har använt dipliner varje dag sen jag slutade gymnasiet, ungefär. Denna är från, H&M förstås. kostar en femtiolapp och räcker i ett halvår. Minst lika bra som de som konstar dubbla.
Alla gör olika här, men jag brukar måla inifrån och ut. Med en liten kråkspark längst ut, såklart. Här ser ni också vad som händer när den vita eyelinern målas på för oengagerat. det blir två streck. Så engagera er. var inte lata som jag. okej? bra, då fortsätter vi!
Ser ni vilken skillnad det blir? Från sömnig farbror till sextiotal på ett kajalsvep.
Till sist sätter jag lite rouge på kinderna. Mitt är rosa och kommer från: Ja ni kan ju gissa. Borsten är också därifrån. Såklart.
Jag brukar måla mitt på kinden, liksom bullkinden. Tycker det värsta är när tjejer använder sin rouge som en slags käkförlängare och så ser det ut som att de målat ett stort rött streck genom halva kinden upp till tinningarna.
Och sådär! Lite mer presentabel! Just denna dagen sprang jag runt på Götgatan med mina CV men kom inte längre än till första affären innan jag fick jobb! Dock över dagen, men det kan vi ju diskutera.

Kommentarer

  • Victor säger:

    Det är ju precis så det skall vara också, att göra saker för att man tycker att det är kul. Så därför tänkte jag på en annan sak, men först tänkte jag fråga, har du fortfarande samma mailadress som tidigare?

    2012-10-01 | 16:10:18
  • pamela säger:

    eh okej! jo men precis! du kan skicka till [email protected] =)

    2012-10-02 | 12:02:46
    Bloggadress: http://www.pamcakes.blogg.se

Kommentera inlägget här: