att hälften av dom som kämpar, exploderar;

Kategori:

igår fyllde bloggen 4 år. tänk va, fyra år som pamcakes, med finurliga bloggläsare på KB, hemskickade CD-skivor, länkar från sandra beijer och små bloggpauser.
bloggen startade när jag återvände från chile, hängde i helsingborg i tid och otid, kände i maggropen att NUBÖRJARJULIVET. och det gjorde det också. men innan det gick vi i trollskogar, var hungriga jämt och pojken jag var kär i dansade runt alla känslor i mina solglasögon. it was a strange time in my life.
snabbspola ett år framåt var livet en fest. stockholmsroadtrips och superhjältekvällar. jag hade blonderat håret, övningskörde bort alla pengar och ramlade in i människor som senare skulle visa sig vara helt och hållet oumbärgliga.
och aprilhimlen därpå hade livet som fest pågått i ganska exakt ett år. ett helt galet år, omtumlande, superlativskt och allt annat extra på. vi vilade våra trötta dansben på balkongen och skrattade. Jag pluggade på högskolan och ville helst av allt att det roliga aldrig skulle ta slut.
och förra årets april levde jag i en liten bubbla efter att ha kommit hem efter 60 dagars äventyr. var brun som sjutton och ville mest sova, äta, leva.
och var hamnar jag nu? har gjort det kanske läskigaste av allt, flyttat 60 mil norrut, lever och frodas i huvudstaden. har mer liv än någonsin förr och älskar det. har en egen lägenhet ett litet tag till och planerar vad jag ska hinna göra fram tills jag skriver bloggens femårs-inlägg. fint liv. skulle inte vilja byta med nån.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: