i threw your shit into a bag and pushed it down the stairs;

Kategori:

min vecka genom instagram;
måndag och ungmölägenhet. hade bott 3 dagar här och inte hunnit gå till en enda affär. på kvällen var det jag och lidl-ljusen.
men på tisdagen hade jag och keturah kvalitetstid så vi begav oss till IKEA och gick vilse i de långa gångarna. ketz provsov mina kuddar.
på torsdag lunchade jag med Linnea på MOOD-gallerian. Vi satt under artificiell körsbärsblom och pratade om livets alla små saker. Himla, himla fint. Blir alltid så glad av att träffa Linnea. underbar människa!
 
och på kvällen, efter jobb, tjänst och städning (jag vet inte hur jag orkar ibland. kanske för att mitt stockholmsliv är så himla himla kul) kom bea över på ost och vin och uppdateringar. också väldigt värt. Vi satt på mitt golv och pratade om argentinare, folk som beter sig på ett visst sätt för det är fördelaktigt och om knästrumpor.
och fredagen var en fantastisk dag för då var jag både ledig (!!) och mamma kom till mig! jag firade in hennes ankomst med storfrukost. <3
på lördagen gick vi runt i vintagebutiker runt om i stan och lunchade på primo ciao ciao. Helt fantastiska pizzor. och mamma pratade såklart med alla i personalen. och alla på tunnelbanan. världens mest sociala mamma liksom. hon tog även med mig jordglob som rymde halva resväskan och mitt bästa lilla bord! <3

och här är jag, i mitt lilla kök, mest av allt glad för att jag hade riktig ost!! har inte förmått mig den lyxen på ett halvår. men när mamma betalar maten, så.
 
det var det! finfin vecka. Idag började veckan hårt, med ångestjobb och att tappa kanel på köksgolvet för andra gången på en vecka. Men när man får skratta med sanne i telefon åt två år gamla skämt och nya bekantskaper och när man får vara vuxen och äta tre riskakor till middag känns allt ändå väldigt fint.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: