as the winter winds litter london with lonely hearts;

Kategori:

jag gillade Sandras lista så mycket att jag härmade henne.
 
Om du var ett eget land, vilka skulle din:

1. Signaturdoft vara, alltså vad skulle landet dofta?
Tvättstuga. Alltså varm, nytvättad bomull. Älskar den doften. blir helt hög på den. På vintern hade det kunna lukta kanel. Älskar kanel.

2. Nationalrätt/er?
Pasta Carbonara & thailänsk kycklinggryta. Kan leva på dem och varenda resturang i landet skulle ha sin egna version av dem.

3. Hur skulle landskapet i ditt land se ut? Typ “Mörka berg och vilda skogar” eller “ett litet land fullt av färgglada hus vid havet”?

Mitt land skulle vara en stor ö. Den skulle ha höga klippor och med hus lite överallt. och så skulle det finnas stora hissar som förflyttade invånarna upp och ner från bergen. Alla hus skulle vara i olika färger och så skulle det finnas små torg med kullersten och små vintagebutiker i varje hörn. Sen skulle varje hyreshus ha en kvartetskrog. och små hemliga gångar mellan husen så att man kunde leva en hel, kall vinter utan att gå utomhus när man ville träffa sina kompisar. Lite som jag har det på tångvägen just nu, med bara en källargång mellan mig och Keturah. Så himla värt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: