I dont care, i love it!

Kategori:

1. Hur gammal är du? Tjugofyra och en månad ganska så exakt.

2. Hur gammal känner du dig? Alltså, jag känner mig nog som 24 men jag vet ju inte riktigt hur det känns heller.

3. Vad har du gjort i dag?  Gått i tjänsten med Keturah och Joel, lagat lunch på rester på tångvägen och jobbat på pk-huset, kramat på philip som kom förbi, pratat med sanne, mamma och kim i en timme vardera. ätit fem kanelknäckemackor med smör till middag. Sett senaste Conan o brian-avsnittet.

4. Vilken film såg du senast? The perks of being a wallflower. Himla bra. men den satt kvar i mig i flera dagar efteråt, alla olika scener och livsöden.

5. Vem ringde du senast? Jag ringde senast mamma. Vi behövde prata om min flytt, latinska dialekter, människor runt omkring oss och när hon ska komma och hälsa på. <3

bror och mamma.

6. är du besatt av någonting? Ingenting just nu, faktiskt.

7. Är du rädd för blod? Nä.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Hägerstens finaste vardagsrum, omringad av ballonger från linneas möhippa i lördags. Ja, vi lät dem vara kvar. livet är en fest.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? palla.  Olof Palme, Göran Persson, Ingvar Carlsson, Carl Bildt och Per Albin Hansson.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nä. jag copy/pasteade sandras svar, men jag kunde dem faktiskt ändå!!

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart.

12. När vaknade du i dag? Halv nio, en milisekund innan chefen ringde ! skillz.

13. Vilken är din favorithögtid? Jag gillar när det är midsommar för då jobbar jag för dubbla pengar, slipper fira en hednisk högtid och kan ändå hänga med mina kompisar och så är vi alla lediga ändå dagen efter. och så är det sommar.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Precis där jag är. Jösses vilken känsla. det trodde jag aldrig jag skulle känna igen.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? londons centralstation mitt i natten mitt i vintern utan ett hotellrum och med två timmar till nästa flygbuss. Johanna vet. usch.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Jag och Tina ska dra med alla våra vänninnor till Bondi Beach, så ska vi dricka drinkar mitt på dagen på stranden, iklädda leopardprickiga badrockar och sånna där tofflor med klack och stora solglasögon och så ska vi flirta med de 20-åriga surfarna. Längtar.

klad hest i mulet bondi.

17. Vad lyssnar du på just nu? Den här.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nä, men jag stukade foten som aldrig förr i december, gör fortfarande ont.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Ägg, te, ost, youghurt och mammas müsli.

20. Vem är din favoritkändis? Älskar Lena Dunham, Bill Hader, Kirsten Wiig, Conan O'Brien och Will Ferrell.

21. Vad är du på för humör just nu? mätt på socker och glad.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, sydamerika, asien och oceanien.

23. Snarkar du? Japp, från och till.

24. Vilka yrken har du provat på? Butikssäljare, regelbundet i 11 år, tjoho.

25. Hur går du helst klädd? I kjol och tröja och sköna skor.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Stenbock. men palla stjärntecken.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Geisha och vaniljfudge.

28. Vad sa du senast? Puss, ha det fantastiskt och vi ses snart!! till kim i telefon.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Engelska.

30. Vad har du på dig just nu? myskläder just nu, men i eftermiddags den här toppen;

31. Vilken är din favoritaffär? Beyond Retro Zinkensdamm, kan vara där i timmar. Old Touch är en ny favorit också. Annars är det Matrebellen på götgatsbacken, finns ingen bättre känsla än att fynda en halloumi för 15 kr eller en burk ricotta för 10.

32. Vad har du för storlek i kläder? M/L. men jag har nog alla möjliga storlekar i min garderob, haha!

33. Vad har du i dina fickor? SL-kort, pass, nycklar, läppbalsam och vantar.

34. Vad köpte du senast? En kaffe med personalrabatt på pk-huset.

35. Hur många gånger har du flyttat? Först bodde vi på tredje våningen, sen flyttade vi en trappa ner när jag var tre. Där bodde jag tills i höstas när jag packade min väska och flyttade 60 mil norr till en tvåa i hägersten. Så två. men på fredag flyttar jag igen, så tre!

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Musik, en säng och en kniv!

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska.

38. Senaste filmen du såg på bio? The intouchables. Den var riktigt bra!

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja, i vänstra ögonbrynet. Jag skulle ju leka cirkus ju. Funka inte.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Javisst.

41. Vad åt du till frukost? Jag lagade scrambled eggs & blåbärsmoothie till mig och Keturah!

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Gick i nian på backaskolan, hade tandställning och var bästa vän med min klasskompis Tobias. Hatade resten av klassen, himla idioter folk kan vara när de går igenom puberteten.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Har inget körkort.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Linnea kokade ett ägg till mig i fredags och lämnade en lapp, och nu har det blivit en liten tradition att vi lämnar frukostsaker till varandra. Idag fick hon en blåbärssmoothie av mig!

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Mellan bäddmadrassen och sängen.

46. Vad var det sista du åt? Kanelknäcke med smör.

47. Vem är världens vackraste kvinna? Min kusin Stephanie. Det har hon alltid varit i mina ögon.

 

48. Är du blyg? Nej, men i nya sammanhang kan jag vara det.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Jessie Ware som Philip bjöd mig på en kväll på berns för att jag sa att jag varit lite ledsen.

50. Vad heter du i andra namn? Victoria.

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Crosstrainern med maskinen på högsta volym när man är upprörd. Har aldrig bränt så mycket kalorier.

54. Har du några husdjur? Nej.

55. Vill du gifta dig? javisst!

56. Var växte dina föräldrar upp? Mamma i en liten stad i chile som heter Villa Alemana, översatt den tyska staden. Hon gick på Deutche Schuele och var gymnast och jättepopulär. Pappa växte upp i Malmö och läste fantomen på vinden när alla andra barnen lekte utomhus.

57. Har du någon gång ringt polisen? hmmmm... nej!

58. Har du svenskt ursprung? Halv/halv. Hör inte hemma någonstans eller i två länder minst.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Pamse, Pammy, Pamcake, popbejb (minns ni?), Pame, Pamsy, Pamtastic, postombudskvinnan, pamelul, klamela, hemela, slampela, klumpela, pamelita, mamacita, mujercita, jag kan hålla på hur länge somhelst? Joel kallar mig CJ och det är faktiskt ett av de fyndigare.

60. Vilka är dina största svagheter? Att jag är så himla LAT och nöjer mig så lätt med var jag är i livet. Och sen ångrar jag mig och vill någonting annat men orkar inte ta mig vidare. Jobbar på det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: