man har inget koll på något, hela livet är bara jetlag;

Kategori:

detta är vad jag har hållit på med de senaste veckorna:
kysste stockholmska gator farväl och satte mig på ett försenat veoliatåg ner till hemstaden. halvvägs krockade vi med en älg och stod stilla i nån timme. jag tyckte mest synd om älgen. RIP.
väl hemma gick jag igenom mina gamla texter som jag skrivit ut i skolsyfte och min långa novell som jag ständigt jobbar på att rättstava. förresten, finns det något intresse här på bloggen över att jag ska lägga ut lite texter igen? jag har ju inte gjort det på ett bra tag.
och så var jagi i Fuerteventura med 3 av de bästa kvinnorna jag vet. mamma, moster och mormor. här fick vi välkomstpresent i form av fruktskål och cava. jatack.
vi solade på terassen, spanade på män i alla åldrar och jag stylade mormor med min scarf. höhö.
jag är fullständigt övertygad om att jag har den snyggaste mamman i hela världen. gissa åldern. hon är 51. jag vet.
vi hängde på blåsiga stränder som aldrig tog slut och fick lite bränna på näsan.
hela ön var sådär bisarr, med svart öken och höga berg, ingen växtlighet och små ödehus. Lite som att vara på månen ibland.
det finns ju inte så mycket shopping i såna där turistparadis, om man nu inte är ute efter dekorationsdelfiner eller saronger i storlek 54. Men jag hittade de finaste conversen jag någonsin sett, rosa och vitrandiga. som polkagrisar på fötterna. var överlycklig och gjorde taggen #noneedformenwhenyouhaveshoes på instagram.
på lördagen hyrde vi bil och åkte till grannstranden där vi vågade hoppa i de kalla vågorna. Det var så himla himla underbart. Jag blir så lycklig när jag får bada i havet. Se detta kortet som mitt vykort till er.
och så kom måndagen och vi fick kyssa paradiset farväl.
dagen därpå klippte jag håret, gick på smältande malmöitiska gågator och vinkade vemodigt adjö till staden jag har världens mest komplicerade förhållande till. i love you malmö, but you keep breaking my heart.
när jag inte har jobbat denna veckan har jag mest antingen köpt mat eller lagat mat. här förberedde jag lördagens australienska brekkie. tillsammans med gudomligt surdegsbröd från linneas jobb pocherade jag äggen, stekte resten och njöt så in i norden.
& igår spenderade jag och tina lördagskvällen i minusgrader längs med slussen och fotografiska. Så David Lachapelle-utställningen och drack cider i bistron samt uppdaterade varandra om de senaste veckornas händelser. Himla fin vecka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: