where you invest your love, you invest your life.

Kategori:

hejhejtjenatjenahallå.
tänkte sammanfatta min finfina vecka.
stockholmslivet alltså. det tar en upp upp upp i skyarna och ibland kraschar man med knäna först. valsar Vackra, ishala gator fram i snigelfart.
 
I söndags föreslog jag paj för aspudden-pojkarna och fick caps lock-svar i form av JA SNÄLLA SNÄLLA GÖR PAJ VI KOMMER ÄLSKA DIG FÖR EVIGT. samt en digital ros. och sånt kan man ju inte säga nej till så på expressfart slängde jag ihop en blåbärspaj, kokade thé i stora kannor och innan jag visste ordet av det satt sex engelsktalande kompisar i mitt kök och berömde min huslighet. Keturah, min allra bästa keturah kom dit och sen satt vi halva natten och pratade om djupa saker och förundrades över varandras kunskap i bibeln. Himla bra slut på en vecka, alltså.
 
måndagen kom och jag jobbade eftermiddag i PK-huset. Hade inga kunder i butiken de sista två timmarna och det gjorde mig lite seg. beklagade mig på instagram.
men efter jobbpasset fick jag veta att jag levde!!11!! några av förut nämda aspudden-killarna har nämligen startat ett band. Så på open mic night på big ben var de det sista uppträdandet och började med white blank page och var så bra att jag och keturah fick hålla i varandra för att inte svimma av gåshud. åh jösses.
efter sången gjorde vi södermalm som aldrig förr. Jag åt carmen-pommes, drack karhu och kramades folkkungagatan fram. och så taxi hem, som på beställning. vi skrattade hela vägen fram. Så himla himla kul.
på tisdagen jobbade jag som ett djur. Men på onsdagen träffade jag upp min mest fabulösa granne igen för lite tjänst. som mest slutade med en cappuchino var i midsommarkransen och snack om allt annat som
behövdes gås igenom. Sen jobbade jag, igen.
på torsdagen var det throwback thursday på instagram så jag la upp denna bilden på mig och mamma från -89.
på fredagen vaknade jag upp till ägg-present från roomie i köket. var väldigt uppskattat. sen hängde jag med johanna som var förkyld i Sätra och gick runt i skärholmens centrum.
och igår jobbade jag igen, gick på ett vernissage på Hennings galleri Hedenius och sen var vi på vapiano med killarna. kvällen slutade hos Keturah, i vanlig ordning, med random plockmat och gamla fina låtar på adrians spotifykonto. Väldigt bra lördag!

Kommentarer

  • Vicky säger:

    att du bara ställer dig och bakar paj sådär, vilken hjälte! och hägersten är mina hoods också, så himla bäst. <3

    2013-01-29 | 22:47:19
    Bloggadress: http://vickys.se/

Kommentera inlägget här: