flyttar igen imorgon, det saknas bostäder i stockholm;

Kategori:

hej allihopa!
imorgon lämnar jag Hökarängen efter 50 veckor på russinhöjden. tänkte överdosera er med bilder från den senaste tiden, som en slags rensning. eller nåt. är nämligen helt orimligt pepp över att bo på 18 kvm i bandhagen. SÅ mycket närmare tunnelbanan, och med ett helt litet centrum precis runt hörnan.
 
nåväl, slut på parentes. här är vad som har hänt på sistonde;
 
melissa och irri kom förbi en måndag och vi åt massa sommarmat. himla fint!
helt plötsligt var det Juni och min brorsa tog studenten!!! jag flög ner till malmö och överraskade, i trasiga strumpbyxor och blommiga hårband. här är alla kusiner samlade.
flög hem två dagar senare och lyssnade på Second time around oavbrutet.
jag och melissa gick på bokpoesis vernissage! fin konst samt gratis champers.
och mer av den sorten blev det dagen därpå; hade champangebiljetter till södra teaterns champangerumsinvigning. så vi drack gratis cava och tittade ut mot sommarstockholm.
jossan hakade på! var liksom en såndär perfekt perfekt start på sommaren. ville aldrig gå hem.
men två dagar senare var jag tillbaks i malmö! åt frulle på ribban med mamma + moster.
brorsan hade fest, jag var grafisk designansvarig och hade bland annat fixat vimplar med hans huvud på.
jag & kim cyklade till havet och tog bilder.
 
på tisdagen var den internationella bebis-dagen för jag fick både träffa Noomi Sanssi för första gången, samt gosa med Mirabelle på kvällen. fantatisk dag. ba fika+ kompisar + bebisar + städer + öl + kramar.
hängde med mormor så mycket jag bara kunde.
och hann till och med med en riktig malmö-dekadent kväll då vi hurrade för att vi fick anton tillbaks samt dansade med rökmaskin samt champange. så mycket kärlek.
jag + steffi + våra mammor hängde i västra hamnen beundrade varandras skor.
och det sista jag hann innan jag åkte tillbaks var att äta färsk pasta på dipenco med steffi. sånt här kan vara det jag saknar mest med att inte bo i malmö. att man bara kan ses över en lunch med de man älskar mest. det, och att alla avstånd är cykelavstånd.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: