och jag skatta mig lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev;

Kategori: Weekend Wars.

Det snackas mycket om årsresuméer men när jag cyklade hem från skolan idag tänkte jag på att läsåret 10-11 är slut och i många avseenden är faktiskt september en sjuk nystart på många sätt.
Så här kommer min summering, i bilder, ord och musik.
September 2010
Jag började högskolan och produktionsledare - mediautbildningen, hade mindre ångest än förväntat och rymde till mina favoritstäder. Stockholm för bröllop och häng med emma äppelpaj och citronmelissen, en av mina bästa resor någonsin eftersom den innehöll carmentequila, bröllop, avsaknaden av grädde, en helt galen bajsbrunch och mycket mer. Utöver det åkte vi till göteborg och hade en av årets roligaste kvällar när hela bekantskapskretsen invaderade Parken. En mycket mycket bra månad.
Oktober 2010
Jag gick på det mest jugoslaviska bröllopet i mitt liv, dansade motvilligt ringdans, beställde "whiskeycolla" i baren och allt var sjukt fint. Utöver det började vi hänga på Sturegatan 3 c och sånt. Jag och Bea började vår fantastiska vänskap.
November 2010
Filip och Robin hade fest med student-tema, en av de roligaste kvällarna på året, alla kom till stan, vi åt brunch på tamnack thai, Sanne vann mitt hjärta genom en gemensam kärlek till det här klippet, vi fikade i timmar på möllan och sist men inte minst åkte jag till london i 48 kaosartade fantastiska timmar.
December 2010
Från december minns jag inte så mycket mer än att vi hängde hos Filip och Robin var och varannan dag, bakade fantastiska lussebullar, det var dömycket att göra i skolan, Bea bodde hos mig i perioder, det snöade som i kaskader och vi dansade oss svettiga på KB och åt kebabpizza på campus lite för ofta. Året avslutades på Sturegatan 3c, jag blev buren in i det nya året på björnelefantens rygg och vi svor på att om ett år ska vi sitta på campus igen. Jag smsade sönder mig av saknad hela natten men hade någon annans arm runt min axel. Jag tror jag skrev Mitt hjärta blöder innan maggio ens släppt skivan.
Januari 2011

Jag åkte till stockholm så fort jag kunde, hängde med kollektivet på Götgatan, studsade runt på nya dr.martens, gick på avskedsfest för Linnéa, kramade om melissa och åt storfrukost i Gubbängen. Allt som hände runt omkring kändes väldigt surrealistiskt då och nu känns det fortfarande som en dröm på många sätt. Som ett annat liv.
Februari 2011

De jag tänkte på mest var på andra sidan jorden. Jag jobbade alla helger och gick i skolan på vardagarna.
Fick ångestklumpar stora som fotbollar i magen och samtidigt kom Melissa ner, jag drack öl med new yorkare och danskar som såg ut som Marshall i HIMYM, åt lite mer kebabpizza och instiftade Ölterapin med Filip. Fantastiska tider nu när jag ser tillbaks, egentligen.
Mars 2011
Det var mer saker som hände i mars, men Göteborgsresan är ändå det som sticker ut mest. Vi gjorde kaoz med göteborg och göteborg gjorde kaoz med oss. Jag var mitt uppe i livet men ändå nere på gatan. Höll tummar och tår för att inte bli en andralånggatanflicka med hjärtatavpåmitten. Mest av allt drog vi mitt eviga mantra Confindece, Cohen och lekte med lysrör. Ena stunden var allt kaoz och fem minuter senare gladast i världen. Ungefär som vädret den helgen, som gick från vårsol till snöstorm på fem minuter. Ibland är det så, som en bergochdalbana. (och det kommer heller aldrig finnas något som heter rätt tid rätt plats)
April 2011

April snurrade fort när vi bara snöade bort det var adjö för Sturegatan 3c, vårat kollektiva hem under påskhelgen och vi spenderade 5 dagar med att säga adjö till platsen där förhållanden dog och skapades. Det var kravallstaket, kundvagnar, terapi på balkongen, gäspningstricket och Kärlek vid sista ögonkastet utantill, vi sjöng Jag Kommer på repeat och det var sommarvärme. Kinatina bodde hos mig en vecka och vi tryckte tårna djupt ner i gräset.

Maj 2011
Vi höll på som galningar med våran tekniska rapport i skolan och när jag hade tid så tog jag första bästa sega veolia-tåg och åkte till stockholm. Två gånger. Det bara blev så. De bästa kvällarna spenderades antingen på Hornsgatans slemmigaste bar med epelepsi-ljus eller på ett gatukök med juggarna där vi fick gratiskaffe och ett frieri. Jag låtsades att jag bodde i tjejernas lägenhet i Skanstull och ville aldrig, aldrig åka hem igen.
Juni 2011
I juni tog jag mitt pick och pack och försvann på ett 20 dagar långt äventyr. var i 10 olika städer, badade i pool med hundra regler, blev bundis med massa fina tjejer, åkte till Cartagena som är min favoritstad detta året, hängde i göteborg gånger två, åt världens godaste cheeseburgare, slösade alla mina pengar, köpte skor som var fantastiska och samtidigt två storlekar för små och kanske 20 cm höga, fick rosor av schweizare, åt massa tapas, levde på chili con carne tre dagar i sträck och hade riktig solsemester för första gången sedan chile 2009. Kort sagt, sjukt värd månad. Värd vartenda öre på kontot.
Juli 2011

Jag jobbade både på glitter och med steffis bröllop, mina pengar var oexisterande och på det byggde jag två möhippor och en fest. Det regnade på alla stora betydelsefulla ögonblick men jag bara skrattade och tänkte att vad gör det, (det kommer fortfarande aldrig finnas något som heter rätt tid rätt plats. för ibland gör man rätt ibland gör man fel, lev med det) Utöver de äventyren hängde jag lite i stockholm och ville i vanlig ordning aldrig åka hem. Jag menar dance-parties i nacka på en tisdag? 20 pers på little persia en måndag? 50 kompisar på josefinas en söndag? Sånt där händer bara där.
Augusti 2011
Så avslutade vi hela läsåret med det finaste bröllopet i världshistorien. Trots att jag bara ville sova 3 dagar efteråt så var det så himla värt att det knappt var sant. Bästa kompisar, bästa systern och popsvågern och bästa släkten samlade under ett tak till ljudet av rock n roll och augustiregn. Utöver det var det malmöfestival, kräftskivor, stockholmsroadtrip och avslut på många sätt.

Herrejösses, vilket år. Men det började och slutade lyckligt.
Om ni bara visste vad som väntar detta året. hi hi ho ho he he. Eller, rättare sagt, om jag bara visste vad som väntar mig!

Justja. här är mitt soundtrack för läsåret som gick. En låt för varje månad i kronologisk ordning. Sjukt svårt att välja. Bara så att ni vet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: