när lyktorna tänds;

Kategori:

 I stan där jag bott är man någon eller ingen alls

 

 mamma sa ”ha tålamod
och du kommer ta dig nånstans”
 När lyktorna tänds på andra sidan bron
i natt har Gud skonat Hisingen
men kärleken skonar ingen
 Det var freda, det var kallt därute
på trottoaren blänkte isen
 där gick hon som vann min älskade nu

med nån annan tätt bredvid sig
jag vet inte vart allt gick fel
för jag har gjort så mycket dumt
att jag inte ens har en själ
att hålla armarna runt

 Och just här i tredje versen slog

jag i sista spiken
ja, just när natten släppte upp skuggorna bakom en
för just där brann det till i min hand

 
och sen släpade jag foten
efter mig mot E4:an
stan var mörk som en öppen grav
runt omkring mig man
och jag tänkte i paniken –
om jag bara korsar vägen
är jag fri sen
men kärleken skonar ingen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: