nej säg aldrig förbi, säg att du är fri tillslut;

Kategori:

det här med årssummeringar tycker jag ändå är en bra grej. och jag tror ju på verksamhetsår sept-sept och inte jan-dec och det passar faktiskt mig ganska så bra. hösten är liksom tid för förändring, inte januari när allt bara är kallt och inte ska ändras.
 
sept 2012
jag kysste malmö farväl och infann mig plötsligt på telefonplan, i linnéas tvåa och med en lånad säng i ett vardagsrum. Visste inte riktigt hur min nya värld skulle funka så jag gjorde mest stora frukostar och luncher och försökte hänga med. Sjukt, det känns som ett helt liv sen nu.
 
okt 2012
jag hängde lite i zinken eftersom det var en del spelningar då. Träffade helt spontant Keturah där, och vi klickade på första sekunden. kanske visste jag redan då att hon ett år senare skulle va min bästis? Killarna spelade live och vi älskade det. mycket flanellskjortor och öl, och så försökte jag att hitta en rytm och rutin och inte längta hem.
 
Nov 2012
i november fotodokumenterade jag visst inte så jättemycket, men det var i varje fall limpan och hannahs bröllop som var dekadent fantastiskt och jag hade världens finaste gamla klänning från old touch som gick isönder i armhålan under vigseln men som jag behöll på fram tills dansen. lätt värt. sen gjorde jag ögonfransförlägning och jobbade, jobbade, och jobbade. Filippa och jag kollade på massa hart of dixie och jag åkte hem till malmö en helg för att kramas med mamma.
 
dec 2012
I december var det vargavinter och som tur var hade jag insett keturahs storhet och faktumet att hon bara var en port ifrån gjorde ju inte saken sämre. vi hängde helatiden, helatiden. här framför rosannas bokhylle-tapet. himla fint. utöver det var det mycket pulsande i snö, jobb, sanne kom på besök, jag stukade foten i matrebellens trappor och så avslutades hela det där himla året i älvsjö hos linnea och en flaska kaffevodka. väldigt konstigt, men kul.
 
jan 2013
 i januari så frågade mamma om jag ville med på solresa all inclusive med mina favoritkvinnor. såklart jag ville. vi åkte till en liten spansk ö och levde loppan i en vecka. ett ganska bra sätt att börja året på, tyckte jag.
 
feb 2013
jag fick en egen lägenhet!!! och flyttade in typ på studs? det tog kanske en timme att flytta de få möblerna jag hade och sen så hade jag 24 kvm på hägerstensåsen som var mina fram till sommaren. jag gjorde det enda rätta och bjöd hem bea för att dricka vin och äta ost. åh. mer sånt alltså. mmm. förutom det hängde jag massor med keturah, gick i tjänsten, lärde mig nya hägerstensgator och älskade buss 147 till liljeholmen. och så åkte jag till karlshamn. för det måste en göra. och hade en helt fantastisk helg där med. o
 
mars 2013
i mars blev det dags att dra med mitt vintergäng (AJ och ketz) till göteborg för att möta våren och göra kaoz, i vanlig ordning. vi var lite mer strukturerade men ketz förklarade vad poppers betyder i aussie, vi gick på lokalfest, drack andralång-shots och hade världens kanske bästa söndag med takhäng, tacos, new girl maraton (tror vi såg 15 avsnitt på rad?) och fick finwhisky av mika och glass. så himla bäst. bästa resan. bästa vännerna.
 
april 2013
var tvungen att möta våren i malmö också, för efter tre månader utan att komma hem kände hela släkten att nu var det banne mig dags för mig att ta mig söderut och kramas lite. Så jag hängde med mormor i västra hamnen, blev bortskämd med så mycket god mat att jag måste ha gått upp två kilo på kuppen och så fick jag äntligen springa runt i mina nya converse. lyckan i det. lyckan i våren.
 
maj 2013
i maj följde keturah med mig till malmö för att gå på killarnas inflyttningsfest och för att spatsera köpenhamnska gator fram. vi drack varm choklad på små torg och gapade över hur stor kvoten vrålsnygga killar är i den danska huvudstaden. förutom det gjorde jag mig redo för att lämna hägerstensåsen och hade över så mycket folk som möjligt. hade #amomentofdecadence-fest med mina närmaste stockholmsvänner och bjöd på dirty whisky sours. en väldigt, väldigt bra månad.
 
juni 2013
i skarven mellan maj och juni, alltså under 4 veckor i sträck, var jag på 4 olika bröllop. förutom det jobbade jag massor och ett av bröllopen var i malmö. detta i samband med att keturah lämnade kontinenten och jag flyttade för tredje gången gillt gjorde att juni blev en väldigt händelserik månad. jag pausade med utefrukostar med min nya roomie sara. det var himla bra.
 
juli 2013
juli var en himla bra månad. det var soligt, varmt och jag åkte på semester till malmö i 10 dagar. gick på sammankomst och alle, sanne och kim bodde hos mig i mitt gamla flickrum. jag fick hänga med mina gamla älskade vänner och gå och bada i saltvatten. dricka världens bästa cappuchino på kaffebaren och gå i knytblus. cykla varma gator fram och allt det där.
 
augusti 2013
i augusti hade jag kommit in helt och hållet i både telefonplan och stockholmslivet. firade ett år och såg känn ingen sorg och dog och tänkte göteborg måste bli nästa stad någon gång måste jag också åka spårvagnar på regelbunden basis och så åkte jag till malmö en sista sväng för sommaren men tänkte att nu får det räcka nu måste jag ha en paus från skåne så jag har inte åkt tillbaks sen dess. ger mig själv en regel på 8 veckor mellan varje resa hem. för detta är mitt hem nu. doppade fötterna i mälaren och såg mig aldrig tillbaks. Irianna blev min granne och flyttade in i keturahs gamla rum. som livet ser ut just nu kan det bli en fantastisk höst och vinter. med kramar bara en port härifrån.
 
världens bästa läsår. Jag mår så himla mycket bättre här. på alla sätt och vis. saknaden är liksom värd det. och allt har löst sig. och jag säger som så att så länge jag mår såhär så vill jag inte flytta en enda tum söderut.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: