i've got 99 problems but a neighbour aint one;

Kategori:

förra måndagen skulle vi ut med jobbetoch fira vår decembervinst. fjärde bästa i landet från fg.år! det krävde trerätters på Kungsholmen! jag åt nån soppförrätt, sen mina älskade moules frites som jag har cravat i månader. Jag kände mig även sjukt duktig eftersom jag fick välja vin och valde ett supergott (!!) chilenskt rödvin. alltså alla tog bild på etiketten för att köpa sen. Jag med. Galet vad roligt det var. och så fick jag provsmaka det också. kände mig som ett himla proffs när jag egentligen inte kan typ någonting om vin. Men det enda talesättet jag fått med mig kring det är "si es chileno, es bueno". vilket inte helt otippat betyder, om det är chilenskt, är det bra.
sen fick vi cremé brulée till efterrätt och jag dog dog dog på allt. var mätt i ett dygn efteråt helt seriöst. åh.
på onsdagen hade vi personalmöte och sen dödade jag två lediga timmar mellan passen med att sitta på string och söka jobb+lägenhet. är inte produktiv hemma. bara på caféer. som alla andra hipstertöntar.
på torsdagen var jag ledig och hade Irianna-dag! fett mysigt. sen peppade jag inför min brors ankomst. detta är den mest naturliga bilden på honom som liten. i min säng. och med foten uppe. som för att vara den totala rebellen. fett jobbig.
men först kom Kim! min älskade kimmy. vi åt kvällsmat och försökte prata ikapp den senaste tiden.
helt plötsligt var det hipp happ fest på en gång liksom. vår utflyttningsfest med Franskt tema. här ser ni nina i mustasch, såklart. och sara min älskade roomie. jag bidrog med mustascher och att göra saras pincurl-lugg.
jag blev sminkad av min personliga sminkös Kim och sen toppade jag det själv med ett eifelltorn på skallen. min bror lånade min röda basker och såg ut som super mario. klockers.
var så himla glad över festen. alla kom på så sjukt bra utklädnader. mimare, franskmän med baguetter som accesoar och franska målare med penslar i fickan. fyndigast var ändå Joel som kom med mustasch och hörlurar och när jag fråga vad han var så spelade han "Niggas in Paris" för mig. han bara "thats what im dressed like". Tina kom med Mat-tina vin och alla var så himla fina i sina baskrar och randiga tröjor. och så dansade vi i soffan och skrålade håkanlåtar alldeles för tok på sent. men som jag sa till sara att vi skulle skriva på lappen i trapphuset; If you got sound complaints i feel bad for you son, i've got 99 problems but a neighbour aint one!
 
måste finnas något positivt med att vara bostadslös om tre veckor liksom.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: