En liten frisyrhistoria.

Kategori: Dress up in you.

En dag länkade Elinkan till en video på youtube. Det förändrade mitt hår för alltid. (spola fram en bit för hon pratar rätt mycket i början)

Såhär brukar jag oftast göra med det. Lämna slingan längst fram upprullad och spraya resten av håret så det håller lite längre.


Annars kan man ta ut samtliga rullar och om man har tur som jag hade på bilden den gången blir det något såhär!

Om pincurlsen ska bli perfekta behöver de oftast ligga i under hela natten eller rätt många timmar under dagen. Ibland försover jag mig eller sådär, och då får de bara sitta i någon timme eller två medan jag grundar med mousse och fönar det torrt in i absurdum samt lägger ett moln hårspray över. Då blir det lite lösare lockar, såhär ungefär.

och ibland har man ingen tid alls så då kanske jag sätter upp det i endast två pincurls, två på varje sida för att vara lite sådär halvt femtiotalstjusig.

Eller så har man ännu mindre tid eller ork och då räcker det ju gott och väl med endast en liten kanelbulle som Steffi säger. Och kanske en rosett baktill för att ändå vara lite tjusig i kanten, höhö.


Och ibland är håret så fettigt och otvättat att enda räddningen är att sätta håret i en hög hästsvans och vira om med en liten sjal. Just denna är från Humana second hand.


Så, jag hoppas denna lilla frisyrkavalkad var uppskattad trots att den kan tyckas vara en kavalkad av egobilder, haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: