but boys have those eyes that will cut you to ribbons sometimes;

Kategori:

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
För första gången någonsin känns det inte som att jag gjort så mycket Nytt detta året. såklart jag har, men inga livsomvälvande saker som jag liksom minns sådär tydligt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp! bland annat blev Bonde och Stoffe föräldrar till världens sötaste Mirabelle.

Vilka länder besökte du?

England med mamma i våras och spanien i augusti med tjejerna.

 

 

 

 

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
jag vill ha en egen lägenhet. kan jag snälla rara få en egen lägenhet år 2015? efter tre år i stockholm? please? give me a flippin break liksom.

 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
alltså minns mer känslor än datum detta året. typ dagen då jag fick reda på att min familj fallit ihop och imploderat i form av en morbror som inte längre ville vara gift med min vackraste, mest underbara moster efter 30 år. när mamma och jag pratade om det på flyget och jag grät på tusen meters höjd över att jag inte räckte till. när jag stod på ett dansgolv utomhus i barcelona och sjöng med i de spanska smörballaderna som om jag aldrig gjort något annat i mitt liv.

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
jag blev ställis på jobbet och fick mer ansvar samt frihet. även om mitt jobb inte har nån vidare status eller hög lön eller ens är kanske något jag vill jobba med hela livet, så är det faktiskt oftast himla kul och jag har en jättefin chef och goa kollegor. så jag är nöjd.

Och din största framgång privat?
att jag fortsätter att växa, fortsätter att våga, att bara faila och skaka av mig dammet och prova igen. jag var hjälpis fyra månader av året och jag flyttade för både fjärde och femte gången här uppe.

Vad spenderade du mest pengar på?
Eh, inredning och hyra.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
inget kan ändra på det - Maggio, Nirvana - Sam Smith och Graceless - The National

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag, i mig själv har varit ganska glad typ helatiden. nöjd och glad över hur livet varit. dock har jag varit ledsen eftersom så många runt omkring mig har haft ett riktigt tufft år.

Vad önskar du att du gjort mer?
gått ännu mer i tjänsten, vågat säga mer nej till jobbet och sett min släkt ännu mer.

 

Blev du kär i år?
alltså. jobbig fråga. jag kan inte svara Ja för det är inte riktigt sant, men att svara Nej är heller inte riktigt sant. hursomhelst är jag inte kär när 2014 tar slut.

 

Den bästa tv-serien?
Upptäckte Brooklyn nine-nine och den tog sig direkt till topplistan av bästa serier ever.

Bästa böckerna du läste i år?
Vindens skugga!! samt de två efterföljande böckerna som jag slukade på en vecka.

Bästa filmen du såg i år?
About Time med bea och kim i karlshamn med huvudet i deras knän.

Den maträtt du åt oftast 2014?
alltså, fatty fat fat men jag tror nog att Pasta Carbonara toppar den där listan.

Något du önskade dig och fick?
En lägenhet som jag kunde ha mer än 6 månader.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Firar ju ej. men vaknade, åt middag till frukost med folket, vi tog en långpromenad i skogskyrkogården och drack glögg och tequila och åt tacos på köksgolvet. hade väldigt väldigt roligt.

 

Högsta önskan just nu?
LÄGENHET LÄGENHET LÄGENHET LÄGENHET KOM IGEN LÄGENHET.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade lyssnat på min hjärna istället för mitt hjärta och inte låtit någon göra en disaster out of me. men slutet gott allting gott.

Vad fick dig att må bra?
Att hänga med Bea, prata om livet och dricka cava, att dansa under bar himmel i barcelona, att gå på alla mina vänners konserter och sjunga med och kramas och vara del av allt. att komma hem till malmö och bli helt och hållet omhändertagen.

 

Vem saknade du?
Farmor, alltid. men även Sanne, som vi förlorade som ett pappersflygplan till tofflarnas värld. låter hårt, men är så sant.

Vad är du mest stolt över?
Att jag har klarat mig själv så himla bra. jag har liksom ett helt vuxenliv som jag sköter själv, betalar själv, klarar själv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: