fly away on venga airlines, fly me high, ibiza sky!

Kategori:

fredagen i malmö spenderades dels med systrarna gardelin på en trampbåt + cava, men också på steffi och jojjes legendariska kräftskiva. det var ganska episkt i vanlig ordning. jag hade också gjort hattarna samt snapshäftena och en poster.
kvällen därpå såg vi Mapei på malmöfestivalen.
kräftskivan var som sagt väldigt fin. så fin att jag blev sjuk två dagar senare.
efter tre dagar i soffläge kämpade jag mig ut för att se Maskinen på stortorget. dessa kids hängde med mig.
var ju såklart magiskt, såklart, i vanlig ordning det med. men alltså, aldrig mer en maskinenkonsert utan mina tjejer. min kim-tease, min bea vaska med fluor och min sanne tequila freeway. för de är bäst försök att överträffa det jao.
sen blev det fredag och vi åkte till Ibiza!
 
bodde i san antoni, meckat för festglada nittonåriga britter. men vi letade upp alla små guldkorn ändå.
på söndagen åkte vi över till Formentera över dagen. det är grannön till ibiza och där är allt dyrt dyrt dyrt och fullsmockat med semestrande italienare. men det är också väldigt vackert, och hjärtsnörpande utsikter. så var ganska värt. plus fick vattenmelonglass av mamma. så jag var nöjd, trots solbrillebränna.
ibiza town alltså! massa turister där med, men vi upptäckte att ju högre vi kom desto färre turistfällor. så vi gick upp upp upp i solens riktning.
dagen därpå hängde vi på Cala Bassa strand. väldigt nice där med.
på kvällen hittade vi Ibizas bästa resturang, Natural Pau precis bakom vårt hotell. drömmiga sallader, fantastiska pizzor, riktigt bra rödvin för 3 euro glasen, och HÄNGMATTESTOLAR i trädgården!!!!! så lycklig
norra sidan av Ibiza är den bästa. där hittade vi denna lilla viken med kristallklart vatten, stenstrand och små små fiskar i vattnet.
lunchade i liten by någonstans bland fikonträden.
och dagen därpå avslutade vi med drinkar på Natural Pau igen!!! världsgod mojito + klänningen melissa sydde till mig. var så glad.
avslutade hela resan med minicava + sträckläsning på stranden. är klarsolad för i år thank you very much!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: