när jag faller för musiken,

Kategori: Tinnitus i Hjärtat.

Skivor du måste lyssna och älska innan du dör;
aka,
skivor jag älskar och har lyssnat isönder om och om igen innan jag dör,

Coldplay - Viva La Vida
The Killers - Sam´s Town Damien Rice - 9 Kent - Du och Jag döden Camera Obscura - My Madulin Career Regina Spektor - Begin to Hope Kate Nash - Made of Bricks Amy Winehouse - Back to Black Bloc Party - Intimacy Savage Garden - Affirmation Empire of the sun - Walking on a dream The Decemberists - Picaresque Arcade Fire - Funeral Håkan Hellström - Det Är Så Jag Säger Det


(med andra ord, ni vet hur bra enskilda låtar kan vara? så bra att de kan förlåta ett helt medelmåttigt album för övrigt. Men det finns de där skivorna, som är så fantastiska i sin helhet, sånna dära som jag hade satt på cd-spelaren och inte rört den förrän skivan var slut om jag fortfarande ägde en cd-spelare. Detta är skivorna jag hade haft i min samling då. Eller ja, jag har faktiskt tre av skivorna i min faktiska skivsamling. Nån som vill gissa vilka?)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: