I hope you had the time of your life.

Kategori: Saker man ser.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ohja.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag tror inte jag hade några vad jag kan minnas. eller jo, att ingen skulle få mitt hjärta. Jag höll det. Så stolt.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Min mammas kusin blev mamma. Men jag har inte träffat henne sedan chile så jag har inte träffat min nästkusin utanför magen än.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej men som stod människor jag älskar nära.
5. Vilka länder besökte du? Chile och Dannmark

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Massa vänner som insisterade på att resa åt fantastiska platser utan mig. Nästa år åker jag själv eller följer med på allt, allt!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? åh, så många. 23 februari.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag tog så mycket ansvar när det gäller jobb. Att jag jobbade mig igenom hela sommaren, lade mig sent gick upp tidigt cyklade överallt, öppnade, stängde kom för att avlösa i alla äffärer och lärde mig en massa där. Annars var det att jag vågade mer. Så oändligt mycket mer.

9. Största misstaget? Jag vill tro att man lär sig av misstag. Så jag vill inte säga att jag ångrar någonting. Det största misstaget var väl att öppna mig till en vän som inte kunde ta det och därför krossade mig lite. Och vi förlorade varandra på köpet.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? trillade nerför en kokhet backe i chile och skrapade upp hela knäet första strand-dagen. slog i cykeltrampan så hårt med foten att jag fortfarande har ett märke 5 månader senare. Utöver det förkylningar. Ett helt vanligt pamela-år med andra ord.
11. Bästa köpet? Mina jeansleggings. Lätt årets mest använda plagg förutom strumpbyxor.
12. Vad spenderade du mest pengar på? statens järnvägar samt äta ute.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mina vänner gjorde mig riktigt glad. Speciellt Esteban och Johanna och Melissa.

(en bild tagen av bästeban, vilket man ser på mitt groteska gapflabb.)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Free Falling - John Mayer, Us - Regina Spektor och Ride With Me - I Call Shotgun är nog topp tre 09.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och. Detta året har varit mycket mer berg och dalbana än vad jag varit van vid tidigare. Men det är väl då man känner att man lever, antar jag.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat. Både kondition och det figurativa hjärtat,
17. Vad önskar du att du gjort mindre? dumma saker.
18. Bästa sommarminnet? Eftersom jag tjatat ut Tinas båtstudent får jag säga malmöfestivalen. Den blev mer episk än någonsin 2009.

19. Blev du kär i år? Nej, tack och lov.
20. Favoritprogram på TV? Gossip Girl&south park & how i met your mother.
21. Bästa boken du läste i år? Pablo Nerudas samlade dikter.
22. Största musikaliska upptäckten? I Call Shotgun + Camera Obscura + John Mayer.
24. Något du önskade dig och fick? En episk sommar, fantastiska resor och pussar.

25. Något du önskade dig men inte fick? Ja, fast nu hade jag ändå inte velat ha det.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? firar ju inte den men det var i fredags jag blev tjugoett och då var jag hemma hos johannabanana.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Lite mindre hjärtekross på alla sätt och vis.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Strumpbyxor, korta kjolar, svart, elsabillgren+alexanderwang ungefär.
29. Vad fick dig att må bra? Att dansa, att cykla i sommarvärmen, att hålla händer, att bada i en pool i februarivärme, att vara i släktens strandhus i öknen, att skrika åt tremetersvågorna, att sitta i ett varmt baksäte med huvudet på någon annans axel.

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Chuck i Gossip Girl och Edward Cullen, måste jag nog säga.

31. Vem saknade du? Alla och allt mest helatiden. Nu; Bästeban. Varje dag, helatiden.

32. De bästa nya människorna du träffade? Emma Äppelpaj, Linnéorna, Mina Ovalles i chile, Min morfars syster Nancy, bästa tanten i världen liksom. Min kusin Juanito, gah. Så många fina människor som bor för långt ifrån mig.

Kommentarer

  • Mia säger:

    Fint inlägg, kul att läsa:)

    2009-12-30 | 20:21:56

Kommentera inlägget här: