jag har aldrig sett nån så, uppsnärjd i det blå!

Kategori: Weekend Wars.


Vi var överallt.
mcdonaldsfrukost i varberg, letande efter hotellet runt hela göteborg, åka ALLT på liseberg ibland två gånger ibland fyra ibland ingen gång alls för allt verkade gå isönder i trettigradersvärmen bland hela den ofantliga mängden folk som befann sig där, avsluta med pariserhjulet, ramla ut därifrån, köra bil till kortedala, sjunga jenslåtar för mig själv och upptäcka att en bekant bodde på självaste kalendervägen, jag var starstruck och sjöng jens, håkan och antilla hela helgen där jag strövade omkring på spårvagnsgatorna i värmen, somnade tidigt på hotellet, åkte tram number seven to heaven, eller till dagens motsvarighet, självaste scandinavium, köpte två flaskor vitamin wells och kände mig lagom blondinbella-aktig, applåderade tillsammans med 7750 andra händer och träffade på massa bekantingar. Åt middag på amerikansk resturang, åt glass i parken, träffade Benjis okända tvilling med blont hår, skrattade sönder oss, åkte fetaste bilen hem med fyra killar och en aldrig sinande ström av öl, dans, poesi och nittiotalsmusik. Och ja just det, stannade i Lomma för kissepaus (för killarnas del) och de slutade med att de sprang barfota genom en lerig åker.
Bra helg? - JA.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: