where my true love lies and waits for me.

Kategori: Tinnitus i Hjärtat.


Jag älskade Decemberists. Deras platta Picaresque var så spelad i min itunes  för något år sedan att jag tror jag lärde mig varenda textrad utantill. Låtarna Bus Mall, Angels, Engine Driver och The Mariners Revenge song är så vackra och mystiska och samtidigt helt oemotståndliga att jag kan lyssna på dem hur många gånger somhelst. Men när man tycker om en skiva eller ett band så mycket är förväntningarna på det nya alltid extra höga. Jag undvek uppföljaren till Picareseque och har fortfarande inte hört mer från den skivan mer än The Crane-wife-låtarna 1,2 och 3 (som också rekommenderas), men eftersom jag fick den här skivan av min jugoslaviska indievän som alltid hittar bra musik till mig så tänkte jag ge det en chans. Och visst, den här låten håller förväntningarna, trots att det inte är Picaresque-stuk på det. Men å andra sidan, vad gör det?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: