sjung om de gångerna vi delade ett liv med en blick.

Kategori: Tinnitus i Hjärtat.

Okej, nu har jag lyssnat igenom Röd-skivan för första gången. Flera saker slår mig.

1. Jag kommer aldrig acceptera att kent numera har en elektro-crush som aldrig går över.
2. De nådde kulmen i mina ögon med Du och jag Döden-skivan. Den skivan är ett närmre mirakel, melodier i de låtarna har gett mig mer gåshud är mycket annat. För att inte tala om Vapen & Ammunition, som har de starkaste texterna i form av Socker, Kärleken väntar, Duett, Hur jag fick dig att älska mig, mfl.
3. Det går inte att jämföra kent med sina tidigare alster. Det är som att jämföra en man du varit gift med i 50 år med när ni var nyförälskade.
4. Jocke Berg är fortfarande en litterär mästare, jag dör.
5. Bästa spåren är Vals för Satan, Idioter, Svarta Linjer och Det finns inga ord.

Det finns verkligen inga ord. kent är en del av mitt indiehjärta som slår och slår och slår.


happy friday!



Kommentarer

  • Sophie säger:

    Jag ÄLSKAR nya skivan. Jag hade såå otroligt svårt för tillbaka till samtiden, och hade inga förhoppningar för röd. Men ojoj, vad jag dog när jag hörde "Vals för Satan" (tveksamt namn bara.)Dock så är Du & jag, Döden en enda stor, underbar rysning.

    2009-11-06 | 20:09:35
  • ida säger:

    jag är helt hopplöst förälskad i nya skivan. älskar också just de låtarna du radade upp men skulle vilja lägga till "sjukhus" också.



    jag gillar att kent ständigt förnyar sig men ändå är precis de samma ändå.



    personligen har jag väldigt svårt för vapen&ammuniton. dojd är sjukt sjukt sjukt galet fantastiskt bra. men så ligger kents lägstanivå i mina ögon typ nånstans där ovan molnen.

    2009-11-09 | 19:40:29
    Bloggadress: http://tjyvarochbanditer.blogg.se/

Kommentera inlägget här: