soon to be your post-war apartment.

Kategori: Weekend Wars.

Nej, nu skiter jag i det här.
Det är så att jag har drömt om att flytta hemifrån sedan jag var kanske åtta. Jag och steffi brukade rita på gröna a4-papper hur våran lägenhet skulle se ut. Alla rum. I högstadiet hade vi som hemkunskapsprojekt att möblera en lägenhet enligt en budget. Jag fick VG+. Anledningen till att jag inte fick mvg var att jag hade glömt toaborste.
(ja, min lärarinna var en bitch. Lena Lindblom, läser du det här, jag tyckte aldrig om dig. Du var ungefär så falsk och oberäknelig som en människa kan vara.)

Men iallafall, saken är den.
Steffi har flyttat hemifrån, visserligen på samma gata som sina föräldrar, men ändock.
Och var bor jag? I samma flickrum som alltid. Jag blir tjugoett nästa månad. Anledningen till jag inte flyttat än var att jag inte hade fast jobb, och nu har jag det. Eller ja, typ. Och sedan vill mamma att jag ska ta körkort innan jag flyttar. Någonting som kommer ta oändligt lång tid innan jag får tummen ur ändan att göra det.
Och nu vill jag mest av allt bara ha mitt egna kök, köpa mina egna matvaror och ha rödvinskvällar med alla mina vänner utan föräldrar och syskon och tvång om att städa mitt rum på bestämda dagar.
Vad tycker ni, hade ni körkort innan ni flyttade själv?

Kommentarer

  • kajsa säger:

    Jag hade körkort innan jag flyttade, jaop. Men om det är nödvändigt? Njaa. När man bor i en stor stad som du så tycker jag faktiskt inte det.

    2009-11-02 | 21:53:27
    Bloggadress: http://aenigma.blogg.se/
  • Julia säger:

    Jag hade körkort men min storasyster hade inte det. Tror inte det spelar någon större roll egentligen, om man bor relativt nära hem kan man ju övningsköra och så ändå. Och jag kör ju nästan aldrig nu när jag flyttat hemifrån (kan bero på att jag inte har någon bil) men bor man centralt så är det ju bara att cykla eller gå. Jag älskar att bo själv och jag älskar att mitt gamla hem ligger 15 minuter bilväg bort, det är perfekt om man vill bjuda hem sig på söndagsmiddag!

    2009-11-03 | 00:02:39
    Bloggadress: http://prick.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag flyttade hemifrån när jag var sexton, så inget körkort, nej. Jag tycker absolut du kan flytta! Det är utvecklande, roligt och bra för självförtroendet (och för relationen till familjen).



    Lycka till!

    2009-11-03 | 00:06:57
  • Melissa säger:

    hyr ett andrahandskontrakt ett halvår, sen kommer du till stockholmo, & vi flyttar ihop - den perfekt visionen

    2009-11-03 | 00:17:49
  • ida säger:

    bor man i en stad med hyfsat fungerande kollektivtrafik alternativ cykel/gångavstånd till de viktigaste ställena så behöver man inget körkort :)

    2009-11-03 | 16:22:48
    Bloggadress: http://tjyvarochbanditer.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag tog körkortet två dagar innan jag flyttade hemifrån, och har inte behövt det sen dess. Jag fick inte ens köra flyttlasset själv :)

    2009-11-08 | 16:46:45

Kommentera inlägget här: