the only star in my blue heaven.

Kategori: Saker man ser.

Vad har du för planer för framtiden?
Jag vet inte än. Alls. En del av mig vill flytta med detsamma till stockholm och aldrig se sig tillbaka, en del av mig vill resa till USA och bara träffa nya människor och platser på löpande band, en del vill bara tillbaks till Chile och kyssa den kokheta trasiga trottoaren tillbaka, och så en del som trivs väldigt bra i lilla malmö, i den lilla inrutade vardagen. Vad gäller jobb vet jag inte, just nu vill jag bara ha en månadslön.

Vad gick du för gymnasium? Jag gick på Mediegymnasiet i malmö, med inrikting grafisk design.


Och sen vill jag gärna höra ditt bästa sommarminne!

Det där med sommarminnen är så svårt. Bara i år har jag haft massvis. Även om somrarna nu har varit fyllda med dans, rödvin och dekadens samt kyssar så kan jag ändå drömma mig tillbaks till min barndoms somrar, då det bara var Jag, Steffi och Skanörs strand under våra fötter. Sommarlov, på riktigt. Att hålla tummarna hela bilresan igenom att inga maneter skulle dyka upp och att mamma skulle glömma peta på solkrämen.

Tycker du skriver så väldigt bra!

tack!!

Vad är viktigast för dig i ditt liv?

Det viktigaste för mig i mitt liv är min tro. Att jag aldrig någonsin släpper den och att jag alltid håller den stark. Lättare sagt än gjort, men det är det viktigaste för mig.


Har du några saker som gör dig alldeles varm i magen en grå november dag?

Det kan vara att man vågar smsa med någon man tycker är alldeles bedårande charmig och söt, och att denne frågar oviktiga frågor som svar när man inte ens avslutar sitt sms med en fråga. Och att det inte slutar plinga till i mobilen på hela dagen. Då springer man omkring på jobbet och ritar fula hjärtan på beställningslistan.
Men annars brukar jag bli varm av att doppa pepparkakor i kanelté, lyssna på fantastisk musik, se på störda serier såsom south park och american dad.
Och när jag vaknar efter en middagslur och mitt fönster ser ut såhär;


Har du några små magiska trick som lyser upp en grå vardag?

smsa den du absolut inte vågar smsa men verkligen vill, baka bärscones till frukost och ät med onödigt mycket smör, dansa och sjung högt för dig själv eller framför andra, det gör egentligen detsamma, cykla snabbare till jobbet/skolan/whatever än vad du brukar så du känner hjärtat bulta genom vinterjackan, tappa upp ett kokhett bad och värmeljus, drick varm choklad med eller utan strårom, tänd ljus överallt, skaffa fler kuddar och filtar än nödvändligt, ring en vän du inte träffat på länge och en du träffade igår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: